Avatar billede altinet Nybegynder
29. maj 2004 - 20:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Find bankdag

Hejsa,

Jeg har en faktura skabelon i Excel, og mangler en formel/funktion som kan finde den næste hverdag som ligger 14 dage efter faktura datoen. Altså sådan, at når jeg udfylder fakturadatoen i en celle, så sættes sidste betalingsdag automatisk til 14 dage senere, dog sådan at hvis dette falder på en helligdag/lørdag/søndag så springes til næste hverdag.

Funktionen må gerne bruge et ark med en liste over helligdage

Jeg har prøvet at søge på Google og her på eksperten uden held.
Håber er er en der gider/kan hjælpe!?

:-) Lars
Avatar billede fckcasper Nybegynder
29. maj 2004 - 20:54 #1
kunne man få skabelonen
så man kan arbejde med det. kan ikke lige se hvad du mener
Avatar billede sjap Praktikant
29. maj 2004 - 21:44 #2
Prøv med

=ARBEJDSDAG(A1+14;1;F1:F6)

Hvor A1 indeholder fakturadatoen og F1:F6 indeholder helligdage.
Avatar billede bak Seniormester
29. maj 2004 - 22:35 #3
Husk lige under Funktioner / Tilføjelsesprogrammer at tilvælge "Analysis Toolpak" for at superjab glimrende forslag virker. :-)
Avatar billede sjap Praktikant
29. maj 2004 - 23:07 #4
bak -> Godt set. Man vænner sig hurtigt til, at funktionerne "bare er der", men det er de jo ikke nødvendigvis. :0)
Avatar billede bak Seniormester
30. maj 2004 - 09:54 #5
Ja, jeg mener nu også at en del af funktionerne fra analysis toolpak burde have været integreret i excel.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
03. juni 2004 - 12:39 #6
Jeg kunne også godt bruge den funktion. Men efter at have installeret Analysis Toolpak, får jeg bare en fjel #NAVN?
Avatar billede peterkopi Nybegynder
03. juni 2004 - 12:39 #7
fjel = fejl ;-)
Avatar billede tobler Nybegynder
03. juni 2004 - 12:47 #8
-->peterkopi, Har du haft genstartet Excel?
Avatar billede sjap Praktikant
03. juni 2004 - 16:25 #9
peterkopi -> Har du husket at aktivere programmet? (Menuen Funktioner, Tilføjelsesprogrammer, og så skal du sætte et "hak") Eller bruger du evt. en engelsk udgave af programmet? (så hedder funktionen mærkeligt nok WORKDAY)
Avatar billede altinet Nybegynder
10. juni 2004 - 10:50 #10
Kanon!
Tusind tak!
Undskyld jeg ikke har accepteret før nu!

:-) Lars