Avatar billede yappa Nybegynder
29. maj 2004 - 19:52 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Dele internetforbindelse

Jeg har en bredbåndsforbindelse hos arrownet. jeg kunne godt tænke mig at kunne være på internettet med begge mine computere samtidigt. Hvordan gør man det? skal jeg have indlagt et nyt kabelstik (eller hvad det hedder) eller kan man bruge en hub eller en switch?

På forhånd tak

Yappa
Avatar billede riversen Nybegynder
29. maj 2004 - 19:54 #1
det optimale vil være, at du køber en router... evt. med indbygget switch
Avatar billede yappa Nybegynder
29. maj 2004 - 20:00 #2
hvad koster sådan en (ca.), og det noget man relativr let selv kan få til at virke?
Avatar billede riversen Nybegynder
29. maj 2004 - 20:02 #3
kig på www.edbpriser.dk

Linksys plejer at være et fint produkt. Få hundrede kroner er prisen.
Avatar billede riversen Nybegynder
29. maj 2004 - 20:02 #4
og meget nemme at sætte op
Avatar billede serverservice Praktikant
29. maj 2004 - 20:02 #5
Du kan også brueg ICS internet connection sharing på den ene pc og så dele forbindelsen ud på netværket. Du installerer 2 netkort på den pc hvor du vil dele forbindelsen og på netkortet til internet vælger du sharing under lanforbindelse-egenskaber. Den fungerer nu som router ,men ulempen er at den skal være tændt for at den anden pc kan komme på internettet.
Avatar billede yappa Nybegynder
29. maj 2004 - 20:27 #6
Vil denne her kunne klare ærterne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18490 ?
Avatar billede kenp Novice
29. maj 2004 - 22:42 #7
ja uden problemer.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. maj 2004 - 23:48 #8
har selv sådan en, og kender ca 5 andre der også har. den fungerer perfekt, og kan bruges out of the box uden opsætning, hvis alt kører med standard indstillinger (DHCP)

http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?86
Avatar billede yappa Nybegynder
30. maj 2004 - 12:30 #9
riversen og dannyboyd >> kom med nogle svar hvís I vil have point
Avatar billede serverservice Praktikant
30. maj 2004 - 12:35 #10
ok , jeg ved nu ikke hvor meget jeg har hjulpet hvis du vil have router, som også er den bedste løsning.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. maj 2004 - 12:52 #11
nej tak