Avatar billede yappa Nybegynder
29. maj 2004 - 19:48 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Gratis telefoni

Har hørt en del om det der med at man kan ringe gratis over nettet hvis man har et bestemt program. Er der nogen der kan fortælle noget mere om hvordan det foregår eller give et link til en side med info?

På forhånd tak

yappa
Avatar billede le_bon Nybegynder
29. maj 2004 - 19:50 #1
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. maj 2004 - 19:52 #2
Avatar billede le_bon Nybegynder
29. maj 2004 - 19:58 #3
hoejrup >> Musimi er jo ikke gratis, så vidt jeg kan se...
Avatar billede yappa Nybegynder
29. maj 2004 - 19:58 #4
le bon, kan se at skype er lavet af folkene bag kazaa hvilket får mig til at tænke på om man får en masse spyware med i købet

hoejrup, kan se at 'dit' ikke er helt gratis. Man kan vel stadig kun tale med andre der har samme program, ikke?

Yappa
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. maj 2004 - 20:02 #5
musimi.dk kan (mod betaling) ringe til (og ringes til fra) alle telefoner.
skype kommer, måske overraskende, uden spyware.
Avatar billede le_bon Nybegynder
29. maj 2004 - 20:04 #6
Jeg har brugt Skype i et års tid eller deromkring, og jeg har overhovedet ikke haft nogen problemer med reklamer etc. Envidere kan jeg sige at hverken Spybot eller Ad-Aware finder Skype-relateret spyware...Så, nej, nul spyware!

Der er virkelig ingen hage ved Skype som jeg ser det! Det er udviklet af en flink dansker, der, indtil videre, ikke scorer en krone på det....
Avatar billede le_bon Nybegynder
29. maj 2004 - 20:07 #7
...men du kan selvfølgelig kun ringe til folk der også har installeret programmet, og er på nettet! I den henseende er Musimi bedre.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. maj 2004 - 20:11 #8
En hage ved skype, og ip-"telefoni" generelt, er forsinkelse på lyden. Den svinger med
kvaliteten af den mellemliggende forbindelse, og kan altså komme op på et generende
niveau. Man vænner sig nok til det ;)
Avatar billede humpfrey Nybegynder
29. maj 2004 - 22:39 #9
Jeg brugte også skype. Men det kommer og siger at man skal opdatere når der kommer nye versioner, og det gjorde jeg så. Efter en opdatering forsvandt alle mine kontakter, og den finder ingenting når man søger efter dem man har haft som venner...og en mail til skype,  gave ingen resultater, de fortrak ikke at svare, så  for mig skype ? nej tak
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. maj 2004 - 22:39 #10
Lokal samtalerne er gratis. Skrype er ikke telefoni i traditionel forstand, pga. du ikke kan ringe til en stationær telefon. Der er nemlig tale om en form for verbal ICQ kommunikation. :-)

/per
Avatar billede yappa Nybegynder
30. maj 2004 - 12:28 #11
Takker for hjælpen
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. maj 2004 - 12:39 #12
Velbekommen.

/per
Avatar billede le_bon Nybegynder
30. maj 2004 - 12:58 #13
Ja, velbekomme.  c",)