Avatar billede ab58 Novice
29. maj 2004 - 14:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ej trække en meddelelse fra OE og slippe den på skrivebordet

Hej eksperterne!

Jeg kan ikke trække en meddelelse fra Outlook Express og slippe den på skrivebordet (eller en sikkerhedsmappe på skrivebordet).

Det plejer jeg at gøre hver dag... men pludseligt er det ikke længere muligt!

Når jeg trækker meddelelsen (med højre musetast klikket ned)
viser markøren (ganske normalt) et plus-tegn, der
fortæller mig, at hertil kan jeg godt kopiere meddelelsen, men når jeg slipper, sker der intet! Jeg genstartede pc'en... det hjalp ikke! Jeg forsøgte at trække med højre tasten klikket ned i stedet... lige meget hjalp det.

PS. Det er muligt at flytte en meddelese fra OE ved at bruge funktionen: Filer/Gem som... men jeg ønsker at min træk og slip funktion virker igen.

Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede lobner Nybegynder
29. maj 2004 - 14:22 #1
Prøv at holde shift tasten nede når du trækker, det skulle gøre at det plus-tegn der normalt vises(som står for kopier) forsvinder og istedet for "kopier" er det "flyt" reglen der gælder.
Det kan være at det kan lade sig gøre, og så kan du evt. kopiere den tilbage.

Du kan også prøve med ctrl tasten, det skulle oprettte en genvej, men det er jo ikke så nyttigt hvis du gør det for at tage backup af det enkelte objekt.
Avatar billede ab58 Novice
29. maj 2004 - 14:39 #2
lobner: Tak, men det hjalp ikke. Eneste forskel med shift-tasten er, der kommer en rude med teskten "Flyt hertil" eller "kopier hertil" i stedet for + tegnet. Jeg er stadigvæk ikke i stand til hverken at flytte eller kopiere :-(
Kontrol-tasten har jeg prøvet tidligere... uden held.
Avatar billede eyvind Seniormester
04. juni 2004 - 21:26 #3
Kan du ellers flytte filer/mapper med højre musetast.
Avatar billede ab58 Novice
05. juni 2004 - 09:05 #4
Hej eyvid.
Jeg kan godt TRÆKKE filer/mapper med både højre og venstre musetast... bare ikke FRA OE. Jeg kan f.eks. godt trække en .eml fil fra skrivebordet over til OE. Problemet er, at jeg (for 3-4 dage siden), pludseligt ikke længere kunne/kan trække en meddelelse fra OE til skrivebordet (eller en oprettet sikkerhedsmappe). Jeg kan heldigvis klare flytningen ved at klikke på "Gem som".
Avatar billede ab58 Novice
01. januar 2005 - 18:54 #5
Ingen svar i 6 mdr. Jeg lukker.
Avatar billede ab58 Novice
01. januar 2005 - 18:55 #6
lukket