Avatar billede 0verwrite Nybegynder
28. maj 2004 - 18:54 Der er 2 kommentarer

header cache control

jeg bruger normalt denne
header("Cache-control: no-cache");

men er det ikke muligt at lave en header der kun cacher min html og ikke mine billeder - jeg har et problem med en side med eks. 150 billeder hvor a' mange af dem er ens men når den når et stykke ned og har loadet ca. 50% bliver resten bare broken images, hvordan kommer jeg uden om dette problem, har oplevet det mange gange så nu må jeg hellere få forklaringen.
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. maj 2004 - 19:31 #1
Den header du sætter på den html-fil php genererer burde ikke påvirke cashing af de billeder den html-fil beder om at få sendt. Hvert billede får sin egen header efter hvordan serveren er indstillet for den filtype.

Så hvis du ikke synes dine billeder bliver cashet vil jeg anbefale du checker andre mulige grunde, som fx:
1) Store mængder billeder fylder caschen op og så bliver 'de ældste' slettet fra cashe.
2) Default indstillingen for browsere plejer at være at ting kun cashes indtil næste session. Hvis du lukker ned og op igen skal alting cashes igen (i forventning om at det måske er ændret). Check unde "internet indstillinger" hvordan din cashe er indstillet.
3) serveren er indstillet forkert så fx .jpg filer får en no-cashe header (ret usandsynligt).

mvh JakobA
Avatar billede toleranzen Nybegynder
30. maj 2004 - 10:16 #2
Hvis din server er UNIX/Linux er det meget tænkeligt, at der er et problem med rettigheder på billederne. Hvis det fx. kun er root, der må læse billederne, kan webserveren ikke vise dem frem. prøv med kommandoen "chmod a+r *" i det directory dine billeder ligger i på serveren.