Avatar billede larsliin Nybegynder
28. maj 2004 - 17:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere formularer på samme side

Hej eksperter
Hvis man har flere formularer på samme side, vil min submitknap submit'e alle formularfelter på siden. Jeg ønsker naturligvis kun at submit'e de felter, som er i den formular jeg udfylder og ikke den formular lige ved siden af. Hvordan tackler man den, da jeg ikke kan lave mere end et <form> tag uden at få fejl.
Håber mit spørgsmål er formuleret tilstrækkeligt.
(bruger c#)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
28. maj 2004 - 18:02 #1
I din onclick-event sørger du for kun at hente værdier ud af de felter som hører til den form du er ved at submitte.
Avatar billede larsliin Nybegynder
28. maj 2004 - 21:29 #2
Nåhr, ja! Jeg tror problemet ligger mere i, at jeg har en validering på de to TextBox'e, som ikke skal submit'es.
Når jeg submiter den formular, som jeg rent faktisk ønsker at submit'e, så sker der intet, da de to textboxe til højre i den anden formular ikke er fyldt ud .. forstår du?
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
28. maj 2004 - 23:57 #3
Ja

Her er et eksempel på en knap der ikke forårsager validering:

<asp:linkbutton CausesValidation="False" text='Min Knap'
CommandName="Select" runat="server" ID="Linkbutton1"/>

Bemærk CausesValidation="False"
Avatar billede larsliin Nybegynder
29. maj 2004 - 01:32 #4
ok, takker!