Avatar billede lo Nybegynder
28. maj 2004 - 14:38 Der er 20 kommentarer og
4 løsninger

* i stedet for bogstaver i password

Hejsa!
Jeg har (trods frarådelser) lavet en knap i min database password beskyttet. Og det hele funger efter hensigten nu :D
Men...når man skriver passwordet kan man se det skrevet, dvs der kommer ikke *'er, som der normalt går, når man skriver passwords. Er det muligt at skjule passwordet med stjerner på en eller anden måde? Så eventueller "lurere" ikke kan se det.....
/LO
28. maj 2004 - 14:40 #1
Det afhænger af hvor du skriver det. I en inputbox kan du ikke bruge *
I en tekstboks kan du vælge inputmasken "Adgangskode"
Avatar billede overchord Nybegynder
28. maj 2004 - 14:41 #2
ja under inputmask i properties for din textboks kan du saette den til password saa der kun vises stjerner.
Avatar billede overchord Nybegynder
28. maj 2004 - 14:42 #3
nej nej nej hele 1 minut og 21 sekunder. Der er daleme lang vej igennem kablet fra Skotland :-)
28. maj 2004 - 14:43 #4
jeg tror snarere at flaskehalsen sidder mellem fingrene og hjernen, haha :o)
Avatar billede overchord Nybegynder
28. maj 2004 - 14:44 #5
LOL - ja naar man skal klappe sig gennem alle stavelserne tager det noget tid ;-)
Avatar billede lo Nybegynder
28. maj 2004 - 14:46 #6
Jeg tror det er en inputbox....
Jeg brugte den "kode" eller hvad det hedder, det blevet givet i en streng fra i går. Hvor jeg selv efterlyste, hvordan man satte password på knapper.

Dim strCriteria As String
    Dim msg As String
    msg = "Indtast password"
    If InputBox(msg, "Password beskyttelse") = "password" Then

    Dim stDocName As String
    Dim stLinkCriteria As String

Og jeg kan heller ikke finde nogen inputmaske nogle steder i egenskaber for den knap...
28. maj 2004 - 14:49 #7
nej, det er ikke muligt med den valgte løsning, desværre.

Du kan evt lave en ny formular (en mellemformular) som du åbner fra knappen.
På denne formular er der en tekstboks samt ok og annuller-knapper.

På den nye ok-knap lægger du koden:
If Me!dintekstboks = "Password" then Docmd.OpenForm "Ny form" 'eller hvad der nu skal ske?

Denne tekstboks kan du så lægge inputmaske på.
Avatar billede lo Nybegynder
28. maj 2004 - 14:50 #8
Og hvis det er den inbox jeg har fået lavet mig, hvordan ændre jeg den så til en teksbox?
Som I nok kan høre, så famler jeg mig fuldstændig frem i blinde, og fatter ikke en brik af det jeg laver ;)
/LO
28. maj 2004 - 14:51 #9
se ovenfor...

Overchord-> LOL, den var sgu meget god; "klappe sig gennem alle stavelserne", haha :)
Avatar billede overchord Nybegynder
28. maj 2004 - 14:53 #10
En mulighed er at lave din egen "inputboks". Lav en ny formular med en textbox og to knapper, log ind og cancel.

Paa log-in knappens haendelse on click() laegger du saa din kode lidt modificeret:

Dim pw as string
pw = Me.Textbox
if pw = "password" then
    ......din egen funktion/kode
else
    msgbox "Forkert adgangskode",vbokonly
end if

Paa cancel-knappen laver du en docmd.Close acForm, "Formularnavn"

I formularens design-visning kan du nu saette inputmask paa textboxen
28. maj 2004 - 14:56 #11
Overchord...hmmm
Avatar billede lo Nybegynder
28. maj 2004 - 15:20 #12
Hmm nu har jeg prøvet...og måske virker det...det ser dog ud som om, at der er en fejl...jeg har brugt overchord's forslag, kombineret med thomasjepsens's ved ......din egen funktion/kode.
Men den skriver  compile error else without if      ved "else" ved msgbox"Forkert adgangskode"

/LO
28. maj 2004 - 15:23 #13
Jeg vil mene, at koden skal se således ud:

if Me!tekstboks = "password" then
    Docmd.OpenForm "Ny form" 'eller andet?
else
    msgbox "Forkert adgangskode",vbokonly
end if
Avatar billede lo Nybegynder
28. maj 2004 - 15:26 #14
Nu har jeg direkte kopieret og indsat det du skrev der. JEg har så erstattet tekstbox med tekst4 (da det er navet på min teksbok) og Ny form med navnet på den formular, der skal åbnes.

Nu skriver den, så at der er fejl i følgende :
Private Sub Log_ind_Click()
On Error GoTo Err_Log_ind_Click

Og det har jeg slet ikke pillet ved.... ;)

Tak for tålmodigheden ellers... ;)
28. maj 2004 - 15:29 #15
Findes der en linie, som hedder:
Err_Log_ind_Click:

Hvis der ikke gør, så er det det, som er fejlen. Du fortæller den, at hvis der opstår en fejl, skal den hoppe til linien Err_Log_ind_Click
Avatar billede lo Nybegynder
28. maj 2004 - 15:31 #16
Nej, den er der vist ikke...måske jeg har fået slettet den....
Den indgår ikke i noget af det andet jeg skrev?
Hvor skal den stå henne hvis det er? over eller under :

Private Sub Log_ind_Click()
On Error GoTo Err_Log_ind_Click

/LO
28. maj 2004 - 15:39 #17
Hmm, enten fjern "On Error GoTo Err_Log_ind_Click" eller også er du nødt til at vise os hele proceduren. Det er svært at forklare hvor den skal stå. Men umiddelbart lyder det som om du slet ikke har brug for den.
Avatar billede lo Nybegynder
28. maj 2004 - 15:43 #18
DET VIRKEDE!!!!!!!!!!!!! HURRA!
Takker for tålmodigheden og hjælpen.
Sådan noget er en helt ny verden for mig (altså alt det der database noget) :)
/LO
28. maj 2004 - 15:45 #19
Ja, databaser skal man sgu også holde sig langt væk fra :o)
Avatar billede lo Nybegynder
28. maj 2004 - 15:50 #20
En sidste ting, kan man få formularen til at lukke automatisk ned, når man trykker log ind og den godtager passwordet?
Avatar billede overchord Nybegynder
28. maj 2004 - 16:04 #21
Godt at det virkede. Mht til at lukke formen nar passwordet godtages mener jeg at der kan opstaa noget kludder med hvilken formular der er i fokus. Jeg tror vil overlader scenen til thomas igen :-)......................
28. maj 2004 - 16:10 #22
if Me!tekstboks = "password" then
    Docmd.OpenForm "Ny form" 'eller andet?
    docmd.Close acform, me.name
else
    msgbox "Forkert adgangskode",vbokonly
end if
28. maj 2004 - 16:10 #23
Overchord, du har ret i, at der kan opstår noget kludder:

Prøv med denne i stedet - den er sikker:

if Me!tekstboks = "password" then
    me.Visible = False
    Docmd.OpenForm "Ny form" 'eller andet?
    docmd.Close acform, me.name
else
    msgbox "Forkert adgangskode",vbokonly
end if
Avatar billede lo Nybegynder
31. maj 2004 - 22:49 #24
Takker mange mange gange :)
/LO