Avatar billede maxmull Nybegynder
16. februar 2001 - 10:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

den rigtige syntax

Jeg har lidt problemer med en sql syntax som jeg ikke rigtig kan få til at virke.

<%
  Set Connd = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  dbsti = \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DriverId=25; DBQ=t:\\dom45761\\database\\data.mdb\"
  Connd.open dbsti, \"userdblogin\", \"s6345\"

  Set RS= Connd.Execute(\"SELECT * from link where aktiv = \'TRUE\'\")
  while not rs.eof
%>

Dette virker men jeg skal have soteret efter \'titel\' som er et felt i databasen.

Er der en der er hurtig :-)

Hilsen Maxmull
Avatar billede vittoriani Nybegynder
16. februar 2001 - 10:41 #1
SELECT * from link where aktiv = \'TRUE\' ORDER BY titel
Avatar billede maxmull Nybegynder
16. februar 2001 - 10:50 #2
Dette virker ikke :-(

<%
  Set Connd = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  dbsti = \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DriverId=25; DBQ=t:\\dom45761\\database\\data.mdb\"
  Connd.open dbsti, \"userdblogin\", \"s6345\"

  Set RS= Connd.Execute(\"SELECT * from link where aktiv = \'TRUE\' ORDER BY titel\")
  while not rs.eof
%>

Jeg får fejlen...

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e10\'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.
Avatar billede wisen Nybegynder
16. februar 2001 - 10:54 #3
Prøv med : SELECT * from link where aktiv = \'TRUE\' ORDER BY titel DESC
Avatar billede wisen Nybegynder
16. februar 2001 - 11:00 #4
Øv :) Jeg var nu næsten sikker på, at det var det der var galt...
Avatar billede ortrak Nybegynder
16. februar 2001 - 11:12 #5
der er intet galt med den levere sql-syntaks. Det kan kun være dig, som skriver de forkerte kolonne-navne. f.eks. titel .

/ortrak
Avatar billede maxmull Nybegynder
16. februar 2001 - 11:20 #6
Jeg var lidt hurtig til at afvise jeres svar :-0

Som Ortrak rigtigt svarede så er det kolonne navnet der var fejlen

Set RS= Connd.Execute(\"SELECT * from link where aktiv = \'TRUE\' ORDER BY link\")

Nu virker det

Tak for det
Avatar billede spectual Nybegynder
16. februar 2001 - 12:32 #7
Hva\' med at lukke spørgsmålet?
Avatar billede maxmull Nybegynder
18. februar 2001 - 22:40 #8
ok