Avatar billede sniper_12 Nybegynder
27. maj 2004 - 22:55 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Link i php fil

Jeg vil meget gerne have sat et link ind i denne kode som linker til www.myip.dk ved linje 84 ca. Jeg er ikke noget haj til PHP, men har prøvet diveste ting for at få den til at vise det, jeg har lavet en linje der hedder "// Jeg vil have et link her som linker til www.myip.dk her." Og det er der linket skal være, håber der er en der kan hjælpe mig lidt.

<?php

// +---------------------------------------------------------------------------+
// | LogView 1.0 for Geeklog - The Ultimate Weblog                            |
// +---------------------------------------------------------------------------+
// | logview.php                                                              |
// |                                                                          |
// | This Geeklog log file viewer.  Drop it into your admin directory --      |
// | edit the lib-common.php line and path line -- Your ready.                |
// +---------------------------------------------------------------------------+
// | Copyright (C) 2003 by the following authors:                              |
// |                                                                          |
// | Authors: Tom Willett        - twillett@users.sourceforge.net              |
// +---------------------------------------------------------------------------+
// |                                                                          |
// | This program is free software; you can redistribute it and/or            |
// | modify it under the terms of the GNU General Public License              |
// | as published by the Free Software Foundation; either version 2            |
// | of the License, or (at your option) any later version.                    |
// |                                                                          |
// | This program is distributed in the hope that it will be useful,          |
// | but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of            |
// | MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the            |
// | GNU General Public License for more details.                              |
// |                                                                          |
// | You should have received a copy of the GNU General Public License        |
// | along with this program; if not, write to the Free Software Foundation,  |
// | Inc., 59 Temple Place - Suite 330, Boston, MA  02111-1307, USA.          |
// |                                                                          |
// +---------------------------------------------------------------------------+
//

// you will need to edit the path to lib-common.php if you put this file anywhere other than
// the Ban Plugin admin directory in a standard install
//
require_once('../../../lib-common.php');

// Path to this file
$path = $_CONF['site_admin_url'] . '/plugins/ban/';

// Only let Root users access this page
if (!SEC_inGroup('Root')) {
    // Someone is trying to illegally access this page
    COM_errorLog("Someone has tried to illegally access the LogView page.  User id: {$_USER['uid']}, Username: {$_USER['username']}, IP: $REMOTE_ADDR",1);
    $display = COM_siteHeader();
    $display .= COM_startBlock("Access Denied!!!");
    $display .= "You are illegally trying to access the File LogView page.  This attempt has been logged";
    $display .= COM_endBlock();
    $display .= COM_siteFooter(true);
    echo $display;
    exit;
}

/*
* Main Function
*/

$display = COM_siteHeader();
$display .= COM_startBlock("Geeklog Log File Viewer");
$display .= "<p>Views/Clear the Geeklog Log Files.<p>";
$display .= "<form method=\"post\" action=\"{$path}/logview.php\">";
$display .= "File:&nbsp;&nbsp;&nbsp;";
$files = array();
if ($dir = @opendir($_CONF['path_log'])) {
    while(($file = readdir($dir)) !== false) {
        if (is_file($_CONF['path_log'] . $file)) { array_push($files,$file); }
    }
    closedir($dir);
}
$display .= '<SELECT name="log">';
if (empty($log)) { $log = $files[0]; } // default file to show
for ($i = 0; $i < count($files); $i++) {
    $display .= '<option value="' . $files[$i] . '"';
    if ($log == $files[$i]) { $display .= ' SELECTED'; }
    $display .= '>' . $files[$i] . '</option>';
    next($files);
}
$display .= "</SELECT>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;";
$display .= "<input type=\"submit\" name=\"action\" value=\"View Log File\">";
$display .= "&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;";
$display .= "<input type=\"submit\" name=\"action\" value=\"Clear Log File\">";
$display .= "</form>";
// Jeg vil have et link her som linker til www.myip.dk her
if ($action == 'Clear Log File') {
    unlink($_CONF['path_log'] . $log);
    $timestamp = strftime( "%c" );
    $fd = fopen( $_CONF['path_log'] . $log, a );
    fputs( $fd, "$timestamp - Log File Cleared \n" );
    fclose($fd);
    $action = 'View Log File';
}
if ($action == 'View Log File') {
    $display .= "<hr><p><b>Log File: $log</b></p><pre>";
    $display .= implode('', file($_CONF['path_log'] . $log));
    $display .= "</pre>";
}
$display .= COM_endBlock();
$display .= COM_siteFooter(false);
echo $display;
?>
Avatar billede 2c Nybegynder
27. maj 2004 - 23:00 #1
Et gæt:
$display .= "<a href="myip.com">myip</a>"
Avatar billede hanshenp Nybegynder
27. maj 2004 - 23:02 #2
Du kunne bare tilføje det til din $display variabel

$display .= "<a href='http://www.myip.dk>Myip.dk</a>";
Avatar billede 2c Nybegynder
27. maj 2004 - 23:02 #3
Altså erstat

// Jeg vil have et link her som linker til www.myip.dk her

med

$display .= "<a href="myip.com">myip</a>";

Jeg glemte lige et semikolon første gang.
Avatar billede hanshenp Nybegynder
27. maj 2004 - 23:02 #4
sry dit indlæg var der ikke da jeg postede 2c
Avatar billede 2c Nybegynder
27. maj 2004 - 23:07 #5
np
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. maj 2004 - 23:08 #6
Husk en strof:
$display .= "<a href='http://www.myip.dk'>Myip.dk</a>";
Avatar billede sniper_12 Nybegynder
27. maj 2004 - 23:11 #7
Jeg har prøvet med $display .= "<a href="myip.com">myip</a>";

Jeg får denne fejl, jeg havde prøvet det som i kom med.

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /customers/sugecrew.dk/sugecrew.dk/httpd.www/prideofvbk/geeklog/public_html/admin/plugins/ban/logview.php on line 84
Avatar billede 2c Nybegynder
27. maj 2004 - 23:13 #8
Prøv at sætte erikjacobsens eler hanshenp ind istedet.
$display .= "<a href='http://www.myip.dk'>Myip.dk</a>";
Jeg havde glemt at escape gåseøjnene.
Avatar billede sniper_12 Nybegynder
27. maj 2004 - 23:14 #9
Jubii erikjacobsen svar virker.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. maj 2004 - 23:14 #10
Du kan ikke nøjes med myip.com - du skal have http:// foran.
Og brug '-ere i stedet for "-ere, eller
$display .= "<a href=\"http://www.myip.dk\">Myip.dk</a>";
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. maj 2004 - 23:15 #11
(mit var nu ikke et svar - jeg samler slet ikke på point - nemli')
Avatar billede sniper_12 Nybegynder
27. maj 2004 - 23:19 #12
Skriver du så ikke lige et svar så du kan få dine point, hvad skal jeg så skrive for at få det link til at åbne i et nyt vindue.
Avatar billede 2c Nybegynder
27. maj 2004 - 23:24 #13
For at få den til at åbne i et nyt vindue:

$display .= "<a href='http://www.myip.dk' target='_blank'>Myip.dk</a>";
Avatar billede mookid8000 Nybegynder
27. maj 2004 - 23:27 #14
For at åbne i nyt vindue:

$display . = "<a href=\"http://www.myip.dk\" target=\"_blank\">MyIP.dk</a>";
Avatar billede mookid8000 Nybegynder
27. maj 2004 - 23:27 #15
æv, for langsom :o)
Avatar billede sniper_12 Nybegynder
27. maj 2004 - 23:29 #16
2c vinder mine point for han svarede først på mit 2 ? og erikjacobsen vil jo ikke have dem