Avatar billede hep_ Nybegynder
27. maj 2004 - 14:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Støj?Kan man selv gøre noget?

Hej,

jeg kunne godt tænke mig måske at skifte blæserne i min computer, idet de larmer ad h.t.

Er det muligt umiddelbart? F.eks. i strømforsyningen? Eller skal jeg købe en helt ny strømforsyning?

Jeg har et Codegen 6083-CA kabinet.
Avatar billede ird Praktikant
27. maj 2004 - 15:10 #1
En PSU kan larme uhyggeligt meget, men priserne på lownoise kan godt være lidt kradse http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=SILENT,SIPS

Du kan evt også bruge måtter til kabinettet http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=SILENT,SINRCC
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
27. maj 2004 - 19:58 #2
Mener da godt at du kan udskifte din blæser i din PSU, og det er vidst bare en 80mm, der skal i, er ikke 100% sikker på det. Men jeg tror da ikke at der skulle være noget galt ved det.
Avatar billede ird Praktikant
29. maj 2004 - 08:27 #3
Fik du kikket på sagen?
Du afviser bare svaret hvis du ikke kan bruge det
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 08:36 #4
Avatar billede ird Praktikant
10. juni 2004 - 16:32 #5
fik du svar nok??
Avatar billede hep_ Nybegynder
17. juni 2004 - 09:58 #6
Købte 2 stk. PAPST blæsere fra Webconsult.dk og 1 stk. magic-fleece.

Skiftede blæser i strømforsyning og CPU-blæser også, samt klistrede magic-fleecen ind i maskinen.

Brugte ganske almindelige store elastikker til at suspendere harddisken så den hænger i fri luft, uden at rør kabinettet.

DET ER FANTASTISKT!! Jeg kan slet ikke høre computere nu!
Avatar billede ird Praktikant
17. juni 2004 - 16:31 #7
så husk at lukke ved at markere navn i boksen til venstre og tryk acceptere