Avatar billede miclarsen Nybegynder
27. maj 2004 - 10:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

select med indtastnings mulighed

Er det muligt at lave en dropdownlist med en select, hvor man også har mulighed for selv at skrive hvad man har lyst til i text feltet, hvis valgmulighederne ikke dækker.
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. maj 2004 - 10:34 #1
Er det noget i denne stil du efterlyser?

<textarea rows="2" name="S1" cols="20">Forudfyldt tekst</textarea>
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. maj 2004 - 10:35 #2
Nej, det var det vist ikke. Er det et ekstra textfelt, eller kan du præcisere det nærmere? :o)
Avatar billede miclarsen Nybegynder
27. maj 2004 - 10:38 #3
Det er muligheden for selv at indtaste i et dropdownlist textfelt, hvis man ikke er tifreds med de options den har.
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. maj 2004 - 10:41 #4
Umiddelbart vil jeg mene der skal noget serverside scripting til, som gemmer det i en database, som igen trækker det ud i din dropdown. Men det kan være, der er nogen, der ved bedre :o) Følger med
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. maj 2004 - 10:57 #5
sådan?

<form>
<select name="sel" onchange="if(this.value=='write'){this.style.display='none';this.form.write.style.display='inline';}">
  <option value="valg#1">valg#1</option>
  <option value="valg#2">valg#2</option>
  <option value="valg#3">valg#3</option>
  <option value="write">skriv noget selv</option>
</select>
<input type="text" name="write" value="skriv noget selv" style="display:none;" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value==''){this.value==this.defaultValue;this.style.display='none';this.form.sel.style.display='inline';}">
</form>
Avatar billede roenving Novice
27. maj 2004 - 10:59 #6
Man kan ikke lave en select, med indtastningsfelter i ...

Det er selvfølgelig muligt at bygge sin egen op med layers m.v., men umiddelbart ville jeg nøjes med et indskrivningsfelt til supplement, og så f.eks. skjule det, hvis ikke den option var valgt:

<select name="valg" onchange="document.getElementById('tilvalg').style.display=(this.selectedIndex==3)?'block':'none';">
  <option>Vælg her</option>
  <option value="valg1">Valg 1</option>
  <option value="valg2">Valg 2</option>
  <option value="andet">Andet</option>
</select>
<div id="tilvalg" style="display:none;">
Tilvalg: <input name="valg"></div>
Avatar billede miclarsen Nybegynder
22. juni 2004 - 12:34 #7
Jeg lukker
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. juni 2004 - 13:00 #8
lukker...?
Avatar billede roenving Novice
22. juni 2004 - 13:04 #9
Det'r da dårlig E*-stil at lukke, når der er indløbet korrekte svar ...

-- og det udløser jo nok ikke ligefrem en positiv karma !-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. juni 2004 - 13:11 #10
Nej, det er lidt tyndt :/
Avatar billede miclarsen Nybegynder
22. juni 2004 - 13:16 #11
Jeg tænkte bare at spørgsmålet havde været åbent i lang tid, og jeg kunne ikke få de kommentare der er her til at virke ( sikkert min egen skyld ). Så det var ikke for at fornærme nogen.

Miclarsen
Avatar billede roenving Novice
22. juni 2004 - 13:35 #12
Kan du da ikke aflæse mms write-værdi, når det kommer hjem til serveren ?-)

-- eller for den sags skyld name[1] med mit ...
Avatar billede miclarsen Nybegynder
22. juni 2004 - 13:54 #13
Jeg roder ikke længere med det, men ellers tak for kommentaren.