Avatar billede mtholm Nybegynder
27. maj 2004 - 10:20 Der er 12 kommentarer

ændre højde på en tabel, ved tryk på tekst / billede i tabellen

Hejsa...

hvordan kan man lave en tabel, hvor felterne kan folde sig ud og ind, ved tryk på en knap ?

/Mark
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. maj 2004 - 10:35 #1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Afbrydelse af onUnload</title>
<script type="text/javascript">
function showRow(r,b){
    rs=document.getElementById("r"+r).style;
    if(rs.display!='none'){
        rs.display='none';
        b.value='Vis Række #'+r;
        }
    else{
        rs.display='';
        b.value='Skjul Række #'+r;
        }
</script>
</head>
<body>
<table>
  <tr id="r1">
    <td>r&aelig;kke</td>
    <td>#1</td>
  </tr>
  <tr id="r2">
    <td>r&aelig;kke</td>
    <td>#2</td>
  </tr>
  <tr id="r3">
    <td>r&aelig;kke</td>
    <td>#3</td>
  </tr>
</table>
<label>
<input type="button" name="Button1" value="Skjul R&aelig;kke #1" onclick="showRow('1',this)">
<input type="button" name="Button2" value="Skjul R&aelig;kke #2" onclick="showRow('2',this)">
<input type="button" name="Button3" value="Skjul R&aelig;kke #3" onclick="showRow('3',this)">
</label>
</body>
</html>
Avatar billede mtholm Nybegynder
27. maj 2004 - 10:52 #2
den måtte nu gerne bare folde sig lidt sammen...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. maj 2004 - 10:58 #3
hvad mener du?
Avatar billede mtholm Nybegynder
27. maj 2004 - 11:03 #4
jeg mener at man som standard skal kunne se 1 linie tekst. eksempelvis... og så skal man kunne udvide til at se det hele... fx 4 liniers tekst...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. maj 2004 - 11:15 #5
<table>
  <tr>
    <td><span onclick="document.getElementById('box1').style.display=(document.getElementById('box1').style.display!='none')?'none':'inline';">en linie</span><span id="box1" style="display:none;"><br>4444linier<br>4444linier<br>4444linier<br>4444linier</span></td>
  </tr>
</table>
Avatar billede mtholm Nybegynder
27. maj 2004 - 12:54 #6
?? forstår ikke hvordan ? sorry
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. maj 2004 - 12:59 #7
prøv at gemme det som en html-fil og se det i browseren...
Avatar billede mtholm Nybegynder
27. maj 2004 - 13:17 #8
ok... men kan det evt være en knap ? eller det er måske bare at lave en knap istedet for teksten ?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. maj 2004 - 13:19 #9
jepper:

<table>
  <tr>
    <td>input type="button" name="Button1" value="vis tekst" onclick="document.getElementById('box1').style.display=(document.getElementById('box1').style.display!='none')?'none':'inline';"><span id="box1" style="display:none;"><br>4444linier<br>4444linier<br>4444linier<br>4444linier</span></td>
  </tr>
</table>
Avatar billede mtholm Nybegynder
27. maj 2004 - 13:34 #10
skal lige se på det :-) svarer i morgen ...
Avatar billede mtholm Nybegynder
02. juni 2004 - 09:17 #11
vender tilbage snarest muligt

http://www.eksperten.dk/spm/504705

/Mark
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. september 2005 - 10:56 #12
skal vi lukke dette spg ?-)