Avatar billede miccar Nybegynder
27. maj 2004 - 00:08 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

DVD Brænding

Hej eksperter!!!
Jeg har lige klippet en video sammen som jeg vil ligge over på en DVD men den er 2timer og 10 minutter lang. og det kan jo ikke ligge på en 4.7 DVD disk .. Ved i hvor man kan få diske med højere kapacitet eller eventuelt få et dvd brænder program der ligesom på den DVD Recorder jeg har sat til min tv.. kan ændre på kvaliteten så der FX. kan ligge 4 eller 6 timer på den samme disk som jeg på pc kun kan få 2timer ned på... Er det muligt at få et program der kan det eller kræver det en helt anden brænder end den jeg har ... ????
håber i kan hjælpe!!

på forhånd tak !!!
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. maj 2004 - 00:12 #1
DVDshrink
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2004 - 00:12 #2
hhmm... hvis du bruge codec komprimering, kan du lægge videon over på en 700 mb cd..
Der var nogle gode guides.. ser lige om jeg kan finde dem..
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. maj 2004 - 00:13 #3
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2004 - 00:15 #4
"DVD Shrink is software to backup DVD discs".. jeg tror at han har videoen på computeren, og vil brænde den over på dvd.. altså modsat DVDShrink..
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. maj 2004 - 00:18 #5
Ja det er mig der har grus i øjnene, sorry miccar ;o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2004 - 00:36 #6
Jeg kan ikke lige finde linket.. men det er en her, fra Eksperten, der har lavet siden..
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
27. maj 2004 - 14:41 #7
hvis du har dem liggende som *.vob filer på din HDD, kan du bruge CloneDVD det til passer dem selv så de kan ligge på en almindelig 4.3gb skive....

hvis det ligger i mpg format, kan du bruge ulead DVDmoviefactory til at convertere, og brænde med....

/kitty
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
27. maj 2004 - 14:42 #8
glemte lige at hvis de ligger som *.vob filer skal de ligge i en mappe der hedder video_ts for at CloneDVD kan finde ud af det
Avatar billede miccar Nybegynder
27. maj 2004 - 23:38 #9
Hej, foreløbig tak for jeres indlæg,jeg har dog ikke rigtig fået belyst mit spørgsmål.Hvis jeg går tilbage til mit hovedspørgsmål. Facts på en DVD 4,7GB er der et spænd fra max. 2 timer til 6 timer. Hvis jeg foretager brænding på PCens brænder er der Max 120 min(nogen siger 135 min)Hvis jeg putter den samme DVD i min Recorder, kan jeg selv vælge om der skal vær 1-2-2½-3-4-6 timer på.Det jeg præcis efterlyser, er en forklaring på,hvad der styrer hvad. I nero kan man som bekend lave overburn.Altså er der brænderprogrammer, hvor man kan foretage samme udvidelse af optagetiden som man kan på en DVD Recorder?
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
28. maj 2004 - 07:34 #10
grunden til at du kan vælge på din recorder er fordi at den har mulighed for at komprimere filerne, så der kan være de specifiseret antal timer på DVD-skiven, ulead DVDmoviefactory har samme fuktion, med ulead kan du også lave menu'er på dvd'en samt lave chapters og ligge et andet lydspor på, hvis du f.eks. vil ha nogle kommentarer til nogle klipene på dvd'en.

håber du kan bruge svaret...

//kitty
Avatar billede miccar Nybegynder
28. maj 2004 - 11:20 #11
Til kittyhawdk !

Det var til at forstå. Udlovede points tilfalder dig !!!
NB Jeg efterlyser de sædvanlige accepteret svar bokse,så jeg ved ikke, hvordan du får points over!!!!
Avatar billede miccar Nybegynder
28. maj 2004 - 11:26 #12
Til kittyhawkdk !

Hov nu fik jeg lavet lort i lagkagen.Accepteret boksen kom frem nu og jeg har accepteret svar fra mig selv-kan du selv overføre dem til dig. Sorry
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. maj 2004 - 11:31 #13
Du skal oprette et nyt spörgsmål.
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
29. maj 2004 - 17:24 #14
det er ok, pointene er ikke så vigtige for mig, eller havde jeg lagde et svar, men er da glad for at kunne hjælpe

//kitty
Avatar billede miccar Nybegynder
29. maj 2004 - 22:00 #15
Hej Kitty, det er en dejlig afslappet indstilling du har,men jeg oprettede på opfordring af michael stim et nyt spørgsmål- DVD Kapicitet. Der kom hurtig nogen på banen bla. en god DVD site:http://www.gromit.dk/dvd/. så han fik 60 point. Du skriver 28/05 følgende:ulead DVDmoviefactory har samme fuktion. Jeg har hos en ven idag set Ulead v. 3, og der kan jeg ikke se, at der er nogen indstillinger for hvor meget man vil ligge over. Jeg har feks en på 2t og 15 min. Den version du henviser til er måske 2.0, men den har jeg ikke set, så jeg ved ikke, om der er de indstillings muligheder, du nævner i denne version. Jeg håber du gir et svar, som jeg accepterer, så du kan få dine velfortjente point.
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
02. juni 2004 - 07:27 #16
hmmm, sidder pt ikke foran min egen comp. men jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem, så melder jeg lige tilbage hvor du kan finde den menu, hvor du kan vælge hvor mange minutter der skal kunne være på DVD'en....
Avatar billede miccar Nybegynder
02. juni 2004 - 13:38 #17
Til Kitty !

Jeg afventer med spænding