Avatar billede b.h Nybegynder
26. maj 2004 - 15:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan Ikke aktivere XP home

Har køpt xp home for et par uger siden og det virker fint men nu har jeg køpt en ny pc og den har xp home instaleret fra starten af..hvis jeg ville bruge xp på den nye pc skulle jeg bruge den Product key jeg hade i forvejn men nu siger den at min Product key er brugt formange gange til at aktivere windows ? det er mærkligt da det er et nyt xp jeg har køpt og det har kun været brugt en gang på min gammle pc.
Er der en der ved hvad jeg skal gøre ?
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 15:29 #1
Hvis din nye PC har Win XP home installeret, hvorfor skal du så bruge aktiveringsnøglen fra din gamle ver. ?
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2004 - 15:30 #2
idet det er aktiveret én gang så er koden brugt - og vil du have installeret XP igen bliver du nødt til at følge den vejledning der kommer op på skærmen når "fejlen" kommer; dvs du skal ringe til MS på det nummer der står, oplyse din produktkode og så giver de dig en ny
Avatar billede b.h Nybegynder
26. maj 2004 - 15:35 #3
Er det alt ? og hvordan kan det være at jeg skal ha en ny kode ? det er da trælst at skulle til at ringe til MS. det virker da også mystisk en af mine venner har XP pro og han har formateret hans pc mange gange og installeret xp igen og igen uden at skulle ha ny kode ?
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2004 - 16:00 #4
er du 1000% sikker på at hans XP er original?

Jeg har ikke undersøgt det så meget, men alle de PRO og HOME jeg har leget med og som følger med en computer tilhører reelt DÉN computer og kan derfor ikke bare hverken flyttes over på en anden eller for den sags skyld installeres igen uden aktivering via tlf.
Avatar billede b.h Nybegynder
26. maj 2004 - 16:55 #5
Jeg ved da ikke om den er orginal men det ser den ud til at være han har en hel bog me om xp og det der bevis så mon ikk den er orginal :)
Men nok om det jeg kommer lige fra tlf me MS og nu virker det som det skal mit xp er aktiveret så alt er godt her TAK ;)