Avatar billede sv Nybegynder
15. februar 2001 - 19:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Multiple Recordsets

Jeg er ved at bygge mig en udvidet søgemaskine, desværre kun på tegnebordet.
Det er meningen at den skal have en meget præcis søgning og så udvide indtil der er x antal poster fundet, så man er forholdsvis sikker på at få nogle poster.
Jeg har bygget alle min sql sætninger, men hvordan klarer jeg det praktisk ?

Jeg har forestillet mig at man smider det i et dictionary object, eller ligende, så det også bliver sorteret efter bestmatch, men det giver mig lidt kvaler hvordan jeg så skal klare min paging.

Jeg faldt så over en artikel om Multiple Recordsets, men er ikke sikker på at det er noget access gider at lege med. Jeg får ihvertfald fejl når jeg forsøger.
Nogen som har en anden ide ?

/Søren Vrist
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. februar 2001 - 21:00 #1
r det du mener at der skal flere recordsets til databasen, for så kan Access godt...

Jeg har en side der i hvert fald bruger 3 fra samme tabel, og sammen database, det er ikke noget problem.

-Ellebaek
Avatar billede sv Nybegynder
15. februar 2001 - 22:45 #2
Det er meningen af den skal åbne ca. 8 recordset i samme omgang, så jeg kan page imellem dem, og så jeg kan skifteimellem dem med
objRs.NextRecordset
--
Avatar billede sbm Nybegynder
16. februar 2001 - 09:58 #3
Det kan i hvert fald gøres ved at oprette flere connections, men som så meget andet, så kan det garanteret også gøres smartere. :-)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. februar 2001 - 11:59 #4
Men Access kan godt håndtere flere recordsets. også 8
Avatar billede sv Nybegynder
16. februar 2001 - 12:14 #5
ellebaek>> Kode ?
Jeg har forsøget med:
sql = \"select * from  filindhold where title like \'%\" & request(\"soeg\") & \"%\' or besk like \'%\" & request(\"soeg\") & \"%\' or indhold like \'%\" & request(\"soeg\") & \"%\'\"
sql = sql & \"; select * from  filindhold where title like \'%\" & request(\"soeg\") & \"%\' or besk like \'%\" & request(\"soeg\") & \"%\' or indhold like \'%\" & request(\"soeg\") & \"%\'\"

objRs.open sql, dsn

og den siger at der er en fejl fordi der står noget efter sql sætningen er slut. dvs. næste sql.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. februar 2001 - 13:41 #6
hvorfor ikke bare starte med at deffinere din søgeresultat.

soeg = request.form(\"soeg\")
sql = \"select * from filindhold where title like \'\"&soeg&\"\' OR besk LIKE \'\"&soeg&\"\'\"
osv.

så er din kode også lidt nemmere at overskue ...
Avatar billede sv Nybegynder
16. februar 2001 - 17:39 #7
det er en detalje...
Jeg har ingen færdig kode alligevel.
Det er multiple recordsets i samme objRs som er hovedsagen
Avatar billede sv Nybegynder
18. februar 2001 - 17:37 #8
jeg gir op og tager bare at udskriver den mest præcise søge metode som giver nogle hits.