Avatar billede cdygaard Nybegynder
26. maj 2004 - 10:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med iFrame.

Jeg har lavet 3 iFrames på en side, hvor udfaldet i de sidste afhænger af valget i de første. I de to første laver jeg et kald til databasen, og viser nogle informationer. Problemet er bare med de to første at der ikke vises noget data. Siden i den første iFrame ser sådan her ud:

print ("<HTML><HEAD><TITLE></TITLE></HEAD><BODY>");
print ("<CENTER><TABLE CELLPADDING='0' CELLSPACING='0' BORDER='0' WIDTH='120' HEIGHT='120'></CENTER><TR><TD>");
//print ("some text");
  $conn = mysql_connect("localhost", "databasemaster", "lacd2004") or die ("Could not connect: ".mysql_error());
  $sql = "SELECT Kategori_VC FROM bibliotek.Bøger_T";
  $kategorier = mysql_query($sql, $conn) or die(mysql_error());
  $iKategorier = count($kategorier);
//  print ($iKategorier);
print ($kategorier[0]);
  for ($i = 0; $i < $iKategorier; ++$i) {
      print ("<FONT CLASS='std'>");
      print ("<A HREF='title.php?kategori=" . $kategorier[$i] . "' TARGET='title'>");
      print ($kategorier[$i]);
      print ("</A></FONT>");
      print ("<BR>");
  }
  mysql_close;

print ("</TD></TR></TABLE>");
print ("</BODY></HTML>");

Hvad er der galt?
Avatar billede psyrex Nybegynder
26. maj 2004 - 13:28 #1
Prøv med:

print ("<HTML><HEAD><TITLE></TITLE></HEAD><BODY>");
print ("<CENTER><TABLE CELLPADDING='0' CELLSPACING='0' BORDER='0' WIDTH='120' HEIGHT='120'></CENTER><TR><TD>");
//print ("some text");
  $conn = mysql_connect("localhost", "databasemaster", "lacd2004") or die ("Could not connect: ".mysql_error());
  $sql = "SELECT Kategori_VC FROM bibliotek.Bøger_T";
  $kategorier = mysql_query($sql, $conn) or die(mysql_error());
  $iKategorier = count($kategorier);
//  print ($iKategorier);
print ($kategorier[0]);
  for ($i = 0; $i < $iKategorier; ++$i) {
      print ("<FONT CLASS='std'>");
      print ("<A HREF='title.php?kategori=\" . $kategorier[$i] . \"' TARGET='title'>");
      print ($kategorier[$i]);
      print ("</A></FONT>");
      print ("<BR>");
  }

print ("</TD></TR></TABLE>");
print ("</BODY></HTML>");

mysql_close;
Avatar billede psyrex Nybegynder
26. maj 2004 - 13:29 #2
og under $conn
så lav
select_db("databasemaster");
Avatar billede cdygaard Nybegynder
26. maj 2004 - 15:43 #3
Der er ingen problemer med valg af database.
Og der skal ingen anførselstegn omkring en værdi i en adresse.
Avatar billede cdygaard Nybegynder
15. juni 2004 - 13:15 #4
Point retur.