Avatar billede guldfelt Nybegynder
25. maj 2004 - 23:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Deling af Printer med begrænset adgang

Hi
Jeg har to computere der gerne skulle dele den samme printer uden at andre fra LAN'et kan printe på den:

Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at password protecte min printer (som man kunne med WIN 98). Eller skal man sætte sikkerheds niveauet eller ?

Computer 1 har printeren tilsluttet med et LPT (?) stik. Den kører XP pro DK.
Computer 2 kører ME.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. maj 2004 - 00:31 #1
Der er direkte et punkt der hedder "sikkerhed", hvis du går i "egenskaber" for printeren i "printere og faxe" folderen.

Men det kræver selvfølgelig at brugeren på ME maskinen er oprettet på XP maskinen.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 12:45 #2
på xp skodOS skal du først gå i mappeindstillinger og disable simpel fildeling for at få sikkerhedsfanen. Det kræver også at du har NTFS drev.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. maj 2004 - 20:55 #3
Det er rigtigt - på XP Home (ikke PRO) skal man først slå muligheden til.

Derimod mener jeg stadig du har sikkerhedsmuligheden på printere, selvom du ikke kører NTFS filsystem.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 21:04 #4
Nej det har du aldrig medmindrte du har NTFS
Avatar billede guldfelt Nybegynder
26. maj 2004 - 21:39 #5
Jeg sidder og roder i sikkerheds folderen - hvordan giver man tilladelse til en comp.? Jeg går du fra at men skal oprettes som extern bruger eller lignene?
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 21:44 #6
Du opretter først brugeren med samme Login info som på sin ME. Derefter kan du sætte permissions på sikkerhedsfanen. - ok *S*?
Avatar billede guldfelt Nybegynder
26. maj 2004 - 21:55 #7
Men det ser ud til at giver en bruger på denne comp. og ikke en bruger ude fra?

Der bruges forresten ikke noget login kode på den anden comp. Så jeg ahr prøvet at oprette computer navnet istedet. Virker det
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 22:08 #8
Nej computernavn kan du ikke bruge. du må få ham til at bruge en loginkode på ME som du så kan oprette ham med på din pc. Jeg formoder at du ikke er interesseret i en bruger uden password ?
Avatar billede guldfelt Nybegynder
26. maj 2004 - 22:15 #9
Det er helt ok UNDEN password - ændrer det sagen?
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 22:20 #10
Nej fremgangsmåden er den samme.
læg mærke til at du også har mulighed for at prioritere dine printjob for brugerne (hvis du er interesseret)
Avatar billede guldfelt Nybegynder
26. maj 2004 - 22:23 #11
Super

1000 tak - smid et svar så du kan få nogle point
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 22:50 #12
jepper