Avatar billede qp Nybegynder
25. maj 2004 - 22:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lidt problemer med en $_REQUEST som indeholder variabel!

Hey..

Jeg har et statement der ser sådan ud:

if($_REQUEST["$uge onsdag"] == "$uge onsdag"){
$updateonsdag = "UPDATE $_SESSION[bruger] set statuson = 'ikke' WHERE uge = '$uge'";

men tror der er nogle problemer med den der request, for ved sq ikke hvordan den skal se ud når dn indeholder en variable .. a litle help please .

MVH. Niels
Avatar billede qp Nybegynder
25. maj 2004 - 22:48 #1
og der er selvfølgelig en query med til den :D
mysql_query($updateonsdag);
Avatar billede mike_mike Nybegynder
25. maj 2004 - 22:58 #2
Uden at være 100% sikker så tror jeg ikke at du kan bruge variabel i REQUEST - det giver heller ikke helt logisk mening.

Prøv istedet at starte med at sætte den lig med variablen.

$uge= $_REQUEST["uge"];
if ($uge=="onsdag") {
osv...

lidt svært at gennemskue hvad dit script egentlig skal gøre...

Prøv at se om det virker :)
Avatar billede qp Nybegynder
25. maj 2004 - 23:03 #3
Har en checkbox med name og value "$uge onsdag" .. den skal så finde ud af om den er tjekket af ved ovenstående statement og opdatere lidt information ..
Avatar billede qp Nybegynder
25. maj 2004 - 23:04 #4
men finder på noget andet .. det som du skriver duer ikke ihvertfald :D
Avatar billede qp Nybegynder
25. maj 2004 - 23:08 #5
Har fikset det uden den der variabel .. blir bare lidt besværligere i længden ..