Avatar billede solarian Nybegynder
25. maj 2004 - 21:03 Der er 5 kommentarer

dropdown med værdier

skal bruge en dropdown menu som henter sine værdier fra en access db hvor den viser værdier fra en specifik table og felt... f.eks. en tabel der hedder personer og feltet hedder navne, her skal den hive alle de navne der står listet ud i dropdownen...
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
26. maj 2004 - 11:52 #1
Lav et dataset med værdierne fra access databasen og tilknyt det som datasource i en combobox
Avatar billede cplus Nybegynder
08. juni 2004 - 00:06 #2
Ja eller "the good old way" så du er sikker på at dine data altid er der..
(Jeg er altid mistroisk over for wizard kode)

Med good old way mener jeg at du laver dig en lille metode som sørger for at du får et nyt snapshot af dit dataset for hver gang din combo-box droppes.

Nu er det godt nok C# så alt er pointer / refs bla -så det burde ikke være noget problem at lave et mindre kald til din data-reader.
Ja okay overkill at lave opslag for hver gang.. spørgsmålet er jo naturligvis så om hvor kritisk de data er du placerer i den Combobox
Avatar billede cplus Nybegynder
08. juni 2004 - 00:06 #3
Code ex?
Avatar billede solarian Nybegynder
09. juni 2004 - 09:19 #4
kode eks. ville være dejligt at se, så man har noget at gå ud fra :)
Avatar billede xperoo Nybegynder
13. juni 2004 - 22:39 #5
SqlConnection er godt nok sql server men ellers virker det..

<%@ Page language="c#" %>
<%@ Import Namespace="System.Data" %>
<%@ Import Namespace="System.Data.SqlClient" %>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" >
<HTML>
    <HEAD>
        <script language="C#" runat=server>
        public void Page_Load(Object sender, EventArgs e) {
                SqlConnection sqlConnection = new SqlConnection("server=kni;database=test;Trusted_Connection=yes");

                SqlDataAdapter sqlAdapter1 = new SqlDataAdapter("Select * from tUsers", sqlConnection);

                DataSet list = new DataSet();
                sqlAdapter1.Fill(list, "tUsers");

                ddl.DataSource = list.Tables[0];
                ddl.DataValueField = "userId";
                ddl.DataTextField = "fName";
                ddl.DataBind();
        }
        </script>
    </HEAD>
    <body>
        <form id="WebForm" method="post" runat="server">
            <asp:DropDownList id="ddl" Runat="server"></asp:DropDownList>
        </form>
    </body>
</HTML>