Avatar billede mmf Nybegynder
25. maj 2004 - 18:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Logon Script via .bat fil

Hej.

Jeg skal lave et logon script på en windows 2000 server, der ikke er PDC. Jeg skal have mappet nogle netværksdrev, men ved ikke hvordan jeg skal lave bat filen, og ej heller hvor jeg skal ligge den. Kan dette lade sig gøre.??

På forhånd tak..!!
Møller
Avatar billede schubert Nybegynder
25. maj 2004 - 20:55 #1
klippet fra www.hanno.dk
(selv om dette er baseret på win NT, er det det samme i windows2000)

Login Script er næsten er verden for sig selv, jeg vil her give nogle tips, samt et eksempel på Login Script der finder ud af om det er Win9x eller win NT det køres på. Grunden til at finde ud af hvilket system det køres på er at visse kommandoer ikke er de samme på Windows 95/98 og NT.

Hvis du ønsker at lave avanceret Login Script, skal du overveje at bruge programmet "KIXTART", det kan hentes på denne side .

@echo off
set server=Servernavn
set share1=Sharenavn
set share2=Sharenavn

IF "%OS%"=="Windows_NT" GOTO NT
:95
ECHO Windows 95/98
net use * \\%server%\%share1%
net use * \\%server%\%share2%
net use u: /home
GOTO EXIT

:NT
ECHO Windows NT
net use * \\%server%\%share1% /persistent:no
net use * \\%server%\%share2% /persistent:no
net use U: \\%server%\%username% /persistent:no
GOTO EXIT
:EXIT

"Net use * ", hvor * angiver at det er det første ledige drevbogstav og kan skiftes ud med f.eks "k:"
For at få "U" Drevet til at virke SKAL du have lavet et Usershare og henvist til det i Usermanager !
Avatar billede mmf Nybegynder
26. maj 2004 - 21:05 #2
Jeg kan ¤%&((&/¤%##¤&%¤#&% ikke finde ud af det!!.
Har lavet bat filen som ser sådan ud:

@echo off
set server=win2000srv
set share1=Software

ECHO Windows NT
net use X \\win2000srv\software /persistent:no

Men jeg får ikke mappet drevet.
Hvor på serveren skal det ligge??
Og hvordan opsætter jeg det i User Manager.

Møller
Avatar billede semir Nybegynder
01. juni 2004 - 10:06 #3
Hej,
Det ville være meget nemmer hvis du bruger AD....

Hvis du ikek bruger AD - det nemeste ville være at du opretter de script lokalt på masinen. Det eneste du skal lave på serveren er at du daler nogle mapper og opretter de bruger der skal ha' adgangt til dem.

på klienter laver du bare bat filer og kopierer dem under start/ så de starter hvar gang du sammen med Windows

Det du bruger her er fint nok:
net use X: \\win2000srv\software /persistent:no

Husk at mappen Software skal være delt.

er det nok ??? :-)

/SM