Avatar billede zetto Nybegynder
25. maj 2004 - 14:22 Der er 9 kommentarer

Kun en gang popup??

Hej Folken's!

Er der nogen der ved hvad man skal gøre hvis man vil have der kun skal være et popup på index-siden?
- Altså:
hvis man kigger rundt på siden og man klikker tilbage til index-siden, så skal popup'et ikke komme mere.
det lydder måske lidt inviklet men er meget svært at forklare!
håber i kan hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 14:25 #1
Jeg er ikke nogen nørd til JS men du kan vel lave noget hvor du inden popupvinduet åbnes tjekker om der er sat en cookie. Hvis denne cookie så ikke er sat, åbnes popupvinduet og en cookie sættes.
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2004 - 14:25 #2
Så skal du i kage-butikken, altså skriv en cookie, når du laver popup'en, men check først, om den allerede er der:

function popWin(){
  if(document.cookie&&document.cookie.indexOf('minPop=true')>-1)return;
  document.cookie = 'minPop=true';
  window.open( osv ...
}
Avatar billede zetto Nybegynder
25. maj 2004 - 14:28 #3
Kan man få hele scriptet??
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2004 - 14:32 #4
Det er det hele !-)

-- du skal bare skrive din popup-kode ind i stedet for window.open( osv ...

Prøv det !o]
Avatar billede zetto Nybegynder
25. maj 2004 - 14:37 #5
Det vil så blive sådan??:

<script>
function popWin(){
  if(document.cookie&&document.cookie.indexOf('minPop=true')>-1)return;
  document.cookie = 'minPop=true';
  window.open('dinside.htm','NY','width=300,height=300,toolbar=no,scrollbars=no')
}
</script>
Avatar billede zetto Nybegynder
25. maj 2004 - 14:42 #6
det virker ikke!!
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2004 - 14:46 #7
Virker helt uden problemer for mig:

<script type="text/javascript">
function popWin(){
  if(document.cookie&&document.cookie.indexOf('minPop=true')>-1)return;
  document.cookie = 'minPop=true';
  window.open('dinside.htm','NY','width=300,height=300,toolbar=no,scrollbars=no')
}
</script>
<body onload="popWin()">
Avatar billede zetto Nybegynder
25. maj 2004 - 16:24 #8
kan du ikke lige svare på det, så jeg kan give dig de der point?
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2004 - 16:36 #9
Velbekomme '-)