Avatar billede interkriller Nybegynder
25. maj 2004 - 14:06 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Flere forms men kun én submit

Jeg har 10 spg som hver har 5 svar muligheder (radiobuttons).
Jeg vil gerne nøjes med en submit, hvilket jo nok kræver at alle 50 radiobuttons er i en og samme form.

hvilket så igen kræver at jeg skal have 10 forskellige "name" tilknyttet.

her er mit XSL:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
    <xsl:output method="xml" doctype-public="-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" doctype-system="http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd" omit-xml-declaration="yes" indent="yes"/>
    <xsl:template match="/">
<html>
<head>
<title>
</title>
</head>
<body>
    <small><b>
      <xsl:value-of select="skema/overskrift"/>
    </b></small>
  <xsl:apply-templates/>

</body>
</html>
</xsl:template>
    <xsl:template match="spg">
            <p><small>
                <xsl:value-of select="text"/>
            </small></p>
            <form method="post" action="">
                                <xsl:attribute name="name">name<xsl:value-of select="@Id"/></xsl:attribute>
                <xsl:apply-templates/>
            </form>
    </xsl:template>
    <xsl:template match="mulighed">
        <input type="radio" value="radiobutton">
            <xsl:attribute name="value"><xsl:value-of select="@vaerdi"/></xsl:attribute>
        </input>
    <xsl:value-of select="."/><p />
    </xsl:template>
    <xsl:template match="overskrift|text|billede|output"/>
</xsl:stylesheet>

Er der et kvikt hoved der kan sørge for at jeg for 10 variabler sendt afsted med en submit knap.
Avatar billede interkriller Nybegynder
25. maj 2004 - 14:34 #1
Lige nu er outputtet således:

1: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
  2: <html>
  3: <head>
  4: <title>
  5: </title>
  6: </head>
  7: <body>
  8: <small>
  9: <b>
10: Velkommen til "Hvilken Boogie vært ligner du mest?" testen
11: </b>
12: </small>
13: <p><small>spg 1</small></p>
14: <form method="post" action="" name="name001">
15: <input type="radio" value="5" />Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
16:             <p />
17: <input type="radio" value="4" />Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
18:             <p />
19: <input type="radio" value="3" />Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
20:             <p />
21: <input type="radio" value="2" />Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
22:             <p />
23: <input type="radio" value="1" />Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
24:           <p />
25: </form>
26: <p><small>spg 2</small></p>
27: <form method="post" action="" name="name002">
28: <input type="radio" value="5" />Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
29:             <p />
30: <input type="radio" value="4" />Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
31:             <p />
32: <input type="radio" value="3" />Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
33:             <p />
34: <input type="radio" value="2" />Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
35:             <p />
36: <input type="radio" value="1" />Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
37:           <p />
38: </form>
39: <p><small>spg 3</small></p>
40: <form method="post" action="" name="name003">
41: <input type="radio" value="5" />Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
42:             <p />
43: <input type="radio" value="4" />Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
44:             <p />
45: <input type="radio" value="3" />Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
46:             <p />
47: <input type="radio" value="2" />Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
48:             <p />
49: <input type="radio" value="1" />Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
50:           <p />
51: </form>
52: <p><small>spg 4</small></p>
53: <form method="post" action="" name="name004">
54: <input type="radio" value="5" />Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
55:             <p />
56: <input type="radio" value="4" />Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
57:             <p />
58: <input type="radio" value="3" />Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
59:             <p />
60: <input type="radio" value="2" />Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
61:             <p />
62: <input type="radio" value="1" />Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
63:           <p />
64: </form>
65: <p><small>spg 5</small></p>
66: <form method="post" action="" name="name005">
67: <input type="radio" value="5" />Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
68:             <p />
69: <input type="radio" value="4" />Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
70:             <p />
71: <input type="radio" value="3" />Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
72:             <p />
73: <input type="radio" value="2" />Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
74:             <p />
75: <input type="radio" value="1" />Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
76:           <p />
77: </form>
78: <p><small>spg 6</small></p>
79: <form method="post" action="" name="name006">
80: <input type="radio" value="5" />Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
81:             <p />
82: <input type="radio" value="4" />Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
83:             <p />
84: <input type="radio" value="3" />Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
85:             <p />
86: <input type="radio" value="2" />Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
87:             <p />
88: <input type="radio" value="1" />Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
89:           <p />
90: </form>
91: <p><small>spg 7</small></p>
92: <form method="post" action="" name="name007">
93: <input type="radio" value="5" />Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
94:             <p />
95: <input type="radio" value="4" />Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
96:             <p />
97: <input type="radio" value="3" />Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
98:             <p />
99: <input type="radio" value="2" />Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
100:             <p />
101: <input type="radio" value="1" />Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
102:           <p />
103: </form>
104: <p><small>spg 8</small></p>
105: <form method="post" action="" name="name008">
106: <input type="radio" value="5" />Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
107:             <p />
108: <input type="radio" value="4" />Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
109:             <p />
110: <input type="radio" value="3" />Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
111:             <p />
112: <input type="radio" value="2" />Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
113:             <p />
114: <input type="radio" value="1" />Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
115:           <p />
116: </form>
117: <p><small>spg 9</small></p>
118: <form method="post" action="" name="name009">
119: <input type="radio" value="5" />Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
120:             <p />
121: <input type="radio" value="4" />Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
122:             <p />
123: <input type="radio" value="3" />Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
124:             <p />
125: <input type="radio" value="2" />Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
126:             <p />
127: <input type="radio" value="1" />Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
128:           <p />
129: </form>
130: <p><small>spg 10</small></p>
131: <form method="post" action="" name="name010">
132: <input type="radio" value="5" />Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
133:             <p />
134: <input type="radio" value="4" />Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
135:             <p />
136: <input type="radio" value="3" />Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
137:             <p />
138: <input type="radio" value="2" />Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
139:             <p />
140: <input type="radio" value="1" />Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
141:           <p />
142: </form>
143: </body>
144: </html>
Avatar billede atoft Nybegynder
25. maj 2004 - 14:39 #2
Du kunne jo bruge sende position som parameter fra din "spg" template ned til din "mulighed" template også sætter værdien efter i navnet på radiobutton'en
Avatar billede interkriller Nybegynder
25. maj 2004 - 15:14 #3
Puha, den fangede jeg ikke helt... :)

Så vidt jeg forstår mener du at jeg skal sætte <input name="@id"> men derfor har jeg jo stadig 10 forskellige forms med 5 muligheder, hvor jeg burde have én med 50

Har du et kodeforslag måske?
Avatar billede atoft Nybegynder
25. maj 2004 - 15:24 #4
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
    <xsl:output method="xml" doctype-public="-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" doctype-system="http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd" omit-xml-declaration="yes" indent="yes"/>
    <xsl:template match="/">
        <html>
            <head>
                <title>
</title>
            </head>
            <body>
                <form method="post" action="">
                    <small>
                        <b>
                            <xsl:value-of select="skema/overskrift"/>
                        </b>
                    </small>
                    <xsl:apply-templates/>
                </form>
            </body>
        </html>
    </xsl:template>
    <xsl:template match="spg">
        <p>
            <small>
                <xsl:value-of select="text"/>
            </small>
        </p>
        <xsl:attribute name="name">name<xsl:value-of select="@Id"/></xsl:attribute>
        <xsl:apply-templates>
            <xsl:with-param name="pos" select="position()"/>
        </xsl:apply-templates>>
    </xsl:template>
    <xsl:template match="mulighed">
        <xsl:param name="pos"/>
        <input type="radio" name="radiobutton{$pos}">
            <xsl:attribute name="value"><xsl:value-of select="@vaerdi"/></xsl:attribute>
        </input>
        <xsl:value-of select="."/>
        <p/>
    </xsl:template>
    <xsl:template match="overskrift|text|billede|output"/>
</xsl:stylesheet>
Avatar billede interkriller Nybegynder
25. maj 2004 - 15:40 #5
Jamen så er vi helvvejs der. det virkede.

Kender ikke specielt meget til XSLT, men såvidt jeg kan se vil du prøve at sætte <input name="radiobutton+et tal $pos">
Men det virker dog desværre ikke. alle <input name> er lig "radiobutton"

Jeg skal have et nyt "name" for hvert femte spg.
Avatar billede interkriller Nybegynder
25. maj 2004 - 15:43 #6
ser ikke ud som om position(); (og derved $pos) for tildelt en værdi
Avatar billede interkriller Nybegynder
25. maj 2004 - 16:13 #7
Hvis bare jeg kunne få tildelt <input name="@Id">.....

Det "@Id" som bliber brugt i <xsl:attribute name="name">name<xsl:value-of select="@Id"/></xsl:attribute>
Avatar billede interkriller Nybegynder
25. maj 2004 - 17:08 #8
Nå, jeg fandt ud af det men halvdelen af pointene tager jeg selv. men tak for den altomsluttende <form>
Avatar billede atoft Nybegynder
25. maj 2004 - 20:11 #9
Jeg forstår nu ikke hvorfor position ikke blive resolvet, kunne godt tænke mig at set lidt at dit xml doc.
Avatar billede atoft Nybegynder
25. maj 2004 - 20:14 #10
Hvilket xsltprocessor bruger du?
Avatar billede interkriller Nybegynder
26. maj 2004 - 11:40 #11
Her er XML: (kun dummydata)

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<skema>
<overskrift>
Velkommen til "Hvilken Boogie vært ligner du mest?" testen
</overskrift>
    <spg Id="001">
    <billede>sport49.wbmp</billede>
    <text>spg 1</text>
        <svar>
        <mulighed vaerdi="5">Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="4">Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="3">Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="2">Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="1">Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
          </mulighed>
        </svar>
    </spg>
    <spg Id="002">
    <billede>sport49.wbmp</billede>
    <text>spg 2</text>
        <svar>
        <mulighed vaerdi="5">Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="4">Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="3">Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="2">Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="1">Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
          </mulighed>
        </svar>
    </spg>
    <spg Id="003">
    <billede>sport49.wbmp</billede>
    <text>spg 3</text>
        <svar>
        <mulighed vaerdi="5">Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="4">Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="3">Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="2">Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="1">Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
          </mulighed>
        </svar>
    </spg>
    <spg Id="004">
    <billede>sport30.wbmp</billede>
    <text>spg 4</text>
        <svar>
        <mulighed vaerdi="5">Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="4">Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="3">Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="2">Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="1">Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
          </mulighed>
        </svar>
    </spg>
    <spg Id="005">
    <billede>sport4.wbmp</billede>
    <text>spg 5</text>
        <svar>
        <mulighed vaerdi="5">Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="4">Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="3">Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="2">Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="1">Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
          </mulighed>
        </svar>
    </spg>
        <spg Id="006">
    <billede>sport49.wbmp</billede>
    <text>spg 6</text>
        <svar>
        <mulighed vaerdi="5">Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="4">Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="3">Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="2">Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="1">Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
          </mulighed>
        </svar>
    </spg>
    <spg Id="007">
    <billede>sport49.wbmp</billede>
    <text>spg 7</text>
        <svar>
        <mulighed vaerdi="5">Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="4">Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="3">Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="2">Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="1">Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
          </mulighed>
        </svar>
    </spg>
    <spg Id="008">
    <billede>sport49.wbmp</billede>
    <text>spg 8</text>
        <svar>
        <mulighed vaerdi="5">Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="4">Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="3">Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="2">Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="1">Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
          </mulighed>
        </svar>
    </spg>
    <spg Id="009">
    <billede>sport30.wbmp</billede>
    <text>spg 9</text>
        <svar>
        <mulighed vaerdi="5">Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="4">Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="3">Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="2">Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="1">Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
          </mulighed>
        </svar>
    </spg>
    <spg Id="010">
    <billede>sport4.wbmp</billede>
    <text>spg 10</text>
        <svar>
        <mulighed vaerdi="5">Købe billet, se kampen og feste med vennerne bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="4">Købe billet, se kampen og tage direkte til din kærestes fødselsdag bagefter.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="3">Gå til din kærestes fødselsdag, og se kampen på tv.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="2">Gå til din kærestes fødselsdag, og høre kampen i radioen.
            </mulighed>
        <mulighed vaerdi="1">Gå til din kærestes fødselsdag, og hverken se eller høre kampen.
          </mulighed>
        </svar>
    </spg>
<resultat>
                <output Id="T1">du har mellem 20+</output>
                <output Id="T2">du har mellem 15-20</output>
                <output Id="T3">du har mellem 10-15</output>
                    <output Id="T4">du har mellem 5-10</output>
                    <output Id="T5">du har mellem 1-5</output>
                    <output Id="T6">du har mellem 20+</output>
                <output Id="T7">du har mellem 15-20</output>
                <output Id="T8">du har mellem 10-15</output>
                    <output Id="T9">du har mellem 5-10</output>
                    <output Id="T10">du har mellem 0-5</output>
</resultat>
</skema>

Jeg bruger vist MSXML (ikke helt sikker)(ikke engang på navnet :))