Avatar billede logsuppe Nybegynder
25. maj 2004 - 13:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fatal server error: no screens found

Jeg har lige installeret Red Hat Linux 9.0 for første gang, så, ja!, jeg er newbie!!! Men jeg har altså installeret det med skrivebordmiljø selvfølgelig, men når jeg så skriver startx får jeg denne fejlmeddelelse: Fatal server error: no screens found...!
Hvad har jeg gjort forkert?
Avatar billede xman Nybegynder
25. maj 2004 - 14:00 #1
du skal nok ind og bruge et konfigutrationsværktøj til din xfree. Nu kan jeg ikke lige huske hvad det hedder på en redhat men problemet ligger nok i den ikke har opdaget dit skærmkort korrekt eller den prøver at køre i opløsning som din skærm ikke kan køre. Evt søg på nogle Xfree guides. På en slackware kan man finde selve konfigurations filen inde i /etc/x11/, om den liger same sted på en redhat er jeg ikke sikker på men det er i alle tilfælde der du skal kigge.
Avatar billede strych9 Praktikant
25. maj 2004 - 14:02 #2
Det er vist "xf86config" på kommandolinje, men jeg ved ikke om redhat har deres eget værktøj til det bundled med distributionen.
Avatar billede logsuppe Nybegynder
25. maj 2004 - 14:03 #3
fandt ud af det: brugte bare 'redhat-config-xfree86'! Men nu har jeg et nyt problem: musen skaber sig da helt vildt! Trykker af sig selv og hopper hele tiden ned i venstre hjørne! Hva' nu?
Avatar billede strych9 Praktikant
25. maj 2004 - 14:04 #4
Musen er også en del af xfree86 konfigurationen. Blev du ikke bedt om at konfigurere mus i forbindelse med 'redhat-config-xfree86'?
Avatar billede logsuppe Nybegynder
25. maj 2004 - 14:05 #5
Det er en Genius NetScroll+ jeg har og det er den skam også sat til i installationen!
Avatar billede logsuppe Nybegynder
25. maj 2004 - 14:06 #6
Nej, den testede bare et andet grafikkort og gik selv ind i skrivebordsmiljøet!!!
Avatar billede logsuppe Nybegynder
25. maj 2004 - 14:07 #7
kan det have noget at gøre med at jeg bruger vmware?
Avatar billede strych9 Praktikant
25. maj 2004 - 14:19 #8
Du skal installere vmware tools. Kig i vmware hjælpe filen.
Avatar billede logsuppe Nybegynder
26. maj 2004 - 09:28 #9
Den er allerede installeret!!! Men har fundet ud af det selv nu! En genstart hjalp efter et par gange!!!! Snupper selv pointene igen..! Men ellers tak for hjælpen!