Avatar billede bylledk Nybegynder
25. maj 2004 - 13:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Boot Problem

Har et mega problem, kan hverken boote op på xp cd'en eller xp boot disketter.

Skærmen går bare i sort og der sker intet..

Kan dog godt få boote på en win98 diskette.. Har lavet fdisk og alt..

Den den gør stadig det samme
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. maj 2004 - 13:14 #1
hvad sker der når du booter op på 98 disken!? kan du se andet end det virtuelle drev den har lavet!? kan du se din harddisk!??
Avatar billede bylledk Nybegynder
25. maj 2004 - 13:16 #2
Kan se det hele...

Kan formatere og det hele..

Kan bare ikke få xp installationen til at virke...
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. maj 2004 - 13:17 #3
og det er en bootable (red. original) disk??
Avatar billede bylledk Nybegynder
25. maj 2004 - 13:22 #4
Ja total.....

Vil dog lige sige at jeg lige har fået nyt bundkort, kan det have noget med det at gøre.....
Avatar billede logsuppe Nybegynder
25. maj 2004 - 13:32 #5
og du har sat den til at boote op på cd'en i bios, ik?
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
25. maj 2004 - 13:40 #6
1. Boot op på en diskette med cd-rom drivere.
2. Sæt din xp cd i og find frem til denne sti: D:/386i/winnt32.exe eller winnt.exe og kør dette program. (jeg kan ikke helt huske stien men det er nogen lunde sådan som jeg har skrevet det)
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. maj 2004 - 14:00 #7
Du skriver-Kan formatere og det hele.. hvis du har lavet en partition med fdisk, skal den formateres, inden den kan bruges, er det gjort?
Avatar billede bylledk Nybegynder
25. maj 2004 - 14:39 #8
ja den er formateret....
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. maj 2004 - 15:10 #9
Som logsuppe er inde på-Har du været i bios, typisk tryk DEL i opstarten-Cmos settings Cd-first boot device, HD-second boot device, Floppy- third osv.?