Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
25. maj 2004 - 10:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problemer med frames!

Jeg har lidt problemer med at linke til min side med frames...

hvis jeg skriver det direkte link til min side så viser kun den ene frame, og ikke alle de andre!?! her er mit default-frames set:

****************'''
<title>VVS-World.dk - onlinesalg af håndvaske, vandhaner, toiletter mm.</title>
</head>

<frameset rows="83,*,20" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
<frameset rows="62,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
        <frame src="top_left.asp" name="leftFrame1" scrolling="NO" noresize>
        <frame src="topmenu2.asp" name="topFrame1" scrolling="NO" noresize>
    </frameset>
  <frameset rows="*" cols="210,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
        <frameset rows="*,120" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
        <frame src="Menu.asp" name="leftFrame" scrolling="auto" noresize>
        <frameset rows="40,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
        <frame src="betal.asp" name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize>
        <frame src="bunden.asp" name="bunden" scrolling="NO" noresize>
    </frameset>
        <frame name="indhold" src="front.asp" scrolling="auto" noresize marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="NO">
  </frameset>
  <frame src="bund.asp" name="bund" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="NO" frameborder="NO">
</frameset>
<noframes><body>
</body></noframes>
</html>

******************

jeg har lavet en "anbefal produkt til en ven" hvor et link til et produkt bliver sendt i en email....modtageren få f.eks. et link som herunder.
http://www.aarhus-vvs.dk/sids/sproduct1/show.asp?ID=2077&Ord=626&gruppe=1349

...men hvis man så klikke på linket så komme kun "indhold" framen frem og ikke alle de andre....

Hvad fa....en  gør jeg !!?!!??
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2004 - 11:51 #1
du bliver nødt til at lade linket se vha sådan ud;

http://www.aarhus-vvs.dk/default.asp?side=show&ID=2077&Ord=626&gruppe=1349

Forudsat altså at dit frame-side hedder default.asp - i dit frameset bliver du så nødt til at ændre det så den kan læse hvad den skal ud fra querystring;

<%
If request.querystring("side") = "" Then
    side = "front"
Else
    side = request.querystring("side")
End If
%>

<title>VVS-World.dk - onlinesalg af håndvaske, vandhaner, toiletter mm.</title>
</head>

<frameset rows="83,*,20" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
<frameset rows="62,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
        <frame src="top_left.asp" name="leftFrame1" scrolling="NO" noresize>
        <frame src="topmenu2.asp" name="topFrame1" scrolling="NO" noresize>
    </frameset>
  <frameset rows="*" cols="210,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
        <frameset rows="*,120" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
        <frame src="Menu.asp" name="leftFrame" scrolling="auto" noresize>
        <frameset rows="40,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
        <frame src="betal.asp" name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize>
        <frame src="bunden.asp" name="bunden" scrolling="NO" noresize>
    </frameset>
        <frame name="indhold" src="<%=side%>.asp" scrolling="auto" noresize marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="NO">
  </frameset>
  <frame src="bund.asp" name="bund" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="NO" frameborder="NO">
</frameset>
<noframes><body>
</body></noframes>
</html>

og så kan du tilføje de resterende querystrings på ca samme måde
Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
25. maj 2004 - 12:17 #2
Hej keysersoze

Det hjælper meget på det men det virker ikke helt.....du kan se fejlen hvis du bruger det link du sselv har lavet her over. Den fanger ikke værdien for "ID" mere?!!?
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2004 - 12:33 #3
I dit frameset skal du stadig huske at videreføre de ekstra querystring som jeg ikke har lavet - altså sætte dem på nede efter "<%=side%>.asp
Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
25. maj 2004 - 12:49 #4
Nå nu virker det vist..jeg rettet følgende:

<%
If request.querystring("side") = "" Then
    side = "front.asp"
Else
    side = request.querystring("side")
End If
%>

<frame name="indhold" src="<%=side%>" scrolling="auto" noresize marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="NO">

og linker så til : http://www.aarhus-vvs.dk/default.asp?side=show.asp?id=2077
Avatar billede vvsnamnam Nybegynder
25. maj 2004 - 13:29 #5
Tak for hjælpen Keysersoze....her har du lidt point:-)