Avatar billede fjordbak Nybegynder
15. februar 2001 - 15:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Maile en gruppe modtagere fra Access 2000

Kan man sende en mail til personer udvalgt i en forespørgsel?
Vi bruger Outlook Express som mailprogram.
Avatar billede fdata Forsker
15. februar 2001 - 18:38 #1
Du kunne jo forsøge med en gang høkerprogrammering i stil med:

Function GruppeMail()
  Dim rst As Recordset
  Dim s As String
  Set rst = CurrentDb.OpenRecordset(\"Q_MailKunder\")
  s = \"\"
  With rst
    Do Until .EOF
      If .Fields(\"Medtages\") = True Then
        s = s & .Fields(\"Email\") & \";\"
      End If
      .MoveNext
    Loop
    .Close
  End With
  Set rst = Nothing
  s = Left(s, Len(s) - 1)  \' Slet sidste \";\"
  DoCmd.SendObject , , acFormatTXT, \"mig_selv@min_site.dk\", , s, \"Indtast emnet her\", \"Indsæt selve teksten her (vedhæft evt. dokument)\", True
End Function

Denne konstruktion sender en mail til dig selv med alle de øvrige adresser i cc-feltet.

(Skift selv diverse variabelnavne ud)
Avatar billede fjordbak Nybegynder
16. februar 2001 - 09:31 #2
Jeg er ikke så stærk i programmering, har du mulighed for at maile en eksempeldb til webmaster@fjordbak.dk ?
Avatar billede wa Nybegynder
16. februar 2001 - 10:41 #3
Det er ganske lige til :

Når du har din formular åben i design status, kan du lave en ganske almindelig knap hvor du kan vælge send som mail.
Skriv direkte til mig på wa@wa.dk om du ikke forstår denne besked.

Hilsen mig.

Avatar billede wa Nybegynder
16. februar 2001 - 19:29 #4
Tak for sludderen, håber det lykkedes for dig! ...

Når man kaster sig ud i EDB-verden så opstår der næsten altid nye eller andre tanker ... løbende ;-)

Det er tidskrævende men ganske hyggeligt !!

Avatar billede pallepirat Nybegynder
17. februar 2001 - 14:10 #5
Har du løst den eller er der brug for yderligere inspiration ?

Palle
The WaveIt
Avatar billede fdata Forsker
17. februar 2001 - 16:46 #6
>> fjordbak.
Eksempel base sendt.