Avatar billede aneurism Nybegynder
25. maj 2004 - 09:19 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Jeres mening om DELL og SHG.dk

hej..jeg er igang med at skrive en opgave om de to internethandelsvirksomheder Dell og SHG, og vil derfor gerne høre jeres synspunkter og holdning på de 2 virksomheder. gode som dårlige, mht support, priser,levering, personale osv.

tak
Avatar billede 2c Nybegynder
25. maj 2004 - 12:36 #1
Jeg har selv lige købt en dell computer. Den blev godt nok leveret en dag for sent, men da jeg ringede og klagede over det, fik jeg en gratis memory key.

Folk siger vel generelt, at computere er lidt dyrer når man køber dem hos dell.

Jeg købte der fordi, at jeg ikke gider at have problemer med min computer, hvis f.eks. noget går i stykker. I det tilfælde håber jeg bare at dell kommer og henter den, laver den, og sender den retur.

Om det rent faktisk er tilfældet ved jeg ikke. Måske er jeg bare blevet hjernevasket af deres reklamer :-)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
25. maj 2004 - 13:29 #2
Jeg har ik så gode erfarringer med SHG... De havde et bundkort som jeg en gang gerne ville have og det de skrev på deres side passede ikke med hensyn til antallet på lager, hvilket resulterede i at de ikke havde flere tilbage. Og jeg havde besilt da de havde flere tilbage og de sagde så at jeg ikke kunne få det alligvel og at de nok først fik det om 14 dage igen. Dette blev jeg ret sur over og syntes at det var for dårligt at de ikke havde ordenligt styr på deres lager. Dette resulterede så i at mig og sælgeren kom op og toppes... Da det sidste ord var sat i denne sag, fik jeg 4 timer efter (!) en mail fra sådan en pris agent de har på siden, om at bundkortet nu var på lager. Jeg orkede ikke at blive sur igen, men prøvede at bestille. Bestillingen gik fint igennem, men nogle timer efter fik jeg en mail fra dem om at de ikke ønskede at handle med mig, så jeg kunne ikke få bundkortet. Og nu kan jeg aldrig mere handle ved SHG...

Det bundkort det drejde sig om var et ret specielt et, og man kunne kun få det ved SHG.

Så konklusion: Dårlig erfarring med SHG, de har ikke styr på deres lager, og deres sælgere bliver hurtigt sure, og er dårlige til at få utilfredse kunder ned på jorden igen...

Hygge
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
25. maj 2004 - 23:35 #3
Har lige købt en bærbar hos Dell... Ingen klager der, overhovedet! Den kom til tiden, og er generelt en kanon computer. Deres kundeservice har indtil videre også været glimrende.
Eneste anke er dog, at jeg bestilte en MP3-afspiller sammen med computeren, som ikke blev leveret med i første omgang. Sidste mandag lovede de, at de ville eftersende den indenfor 5 dage... Nu er der gået 8, og den er stadig ikke kommet...

Udover det, kan de klart anbefales...
Avatar billede aneurism Nybegynder
01. juni 2004 - 08:39 #4
tak for svarene.

Jes_petersen2> læg et svar, så jeg kan fordele point :)
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
01. juni 2004 - 11:32 #5
Done...