Avatar billede jones84 Nybegynder
24. maj 2004 - 22:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Javascript i <form> i asp

Jeg er i gang med at lave et forum. Her fandt jeg ud af at jeg ønskede at få siden til at opdatere når at man har indtastet sit brugernavn og kode for at logge ind, altså så man beholder den samme side som man allerede er på, ligesom det er her på Eksperten. For at få den direkte URL prøvede jeg at bruge javascript, da det var den eneste måde jeg ved at man kan få URL’en. Men når jeg har prøvet at sammensætte det med ASP kan jeg ikke få det til at virke. For at lave test af det har jeg lavet det på en af siden, hvor af kode kan ses her:

<HTML>
<HEAD>
</HEAD>

<BODY>
<%
if len(request.form("navn"))>0 then
    response.write "hej"&request.form("navn")
end if
%>
test
<script type="text/javascript">
var strTest=document.location
document.write (strTest)
</script>
<br>
<%
strTurbo = document.location
Response.write "<script>"
Response.write "document.write('<Form method='post' action=''+(strTest)+''>')"
Response.write "</script>"
%>
<input type="text" name="navn">
<input type="submit">
</form>
</BODY>
</HTML>

Skriv hvis spørgsmålet i stedet skal stilles i javascript kategorien.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
24. maj 2004 - 22:21 #1
prøv at rette det her:

<%
strTurbo = document.location
Response.write "<script>"
Response.write "document.write('<Form method='post' action=''+(strTest)+''>')"
Response.write "</script>"
%>

til:
response.write "<form method=""post"" action="""& request.servervariables("SCRIPT_NAME") & """>"

det giver samme resultat.
Avatar billede jones84 Nybegynder
24. maj 2004 - 22:28 #2
Det er perfekt...og så bliver det i asp...mange tak
Avatar billede jones84 Nybegynder
24. maj 2004 - 22:30 #3
hmm...jeg har accepteret svaret...men hvorfor får du ikke nogen point?
Avatar billede jones84 Nybegynder
24. maj 2004 - 22:33 #4
sådan:-)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
24. maj 2004 - 22:48 #5
Super..
Tak for points..

..Ellebæk!