Avatar billede troelsit Nybegynder
24. maj 2004 - 20:01 Der er 5 kommentarer

Opladning af batteri til bærbar

Jeg har lige købt en ny laptop.

I manualen står der at man skal oplade batteriet i 16 timer første gang. Betyder det så at man ikke må tænde den før der er gået 16 timer?

Den bruger jo max 3 timer på at lade batteriet op.
Avatar billede ferdinand.k Mester
24. maj 2004 - 20:04 #1
Precis. Det har noget med batteriets levetid at gøre. Det er ligesom at du helst skal aflade det helt inden du lader det op igen (dog er dette ikke helt ligeså vigtigt)...
Avatar billede troelsit Nybegynder
24. maj 2004 - 20:05 #2
Ok, det var en skam.

Jeg var ellers helt klar på at begynde at lege med monstret. Men så må jeg vente til i morgen :-(
Avatar billede ferdinand.k Mester
24. maj 2004 - 20:12 #3
det kan egentlig godt være du kan benytte maskinen inden de 16 timer er gået, det skal jeg ikke kunne sige, men det skal sidde i laderen i det foreskrevne tidsrum for maximal performance... Du må nok holde dig precis til hvad der ordret står i manualen... ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2004 - 20:15 #4
Nej - det betyder bare at batteriet skal oplades helt inden du bruger den uden ac-adapteret :)
Du kan sagtens bruge den når den kører på strøm mens batteriet oplades, for så bruges batteriet slet ikke ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2004 - 20:16 #5
men giv bare ferdinand.k point - hans svar var ok