Avatar billede bakkegaard Nybegynder
24. maj 2004 - 15:35 Der er 3 kommentarer

Baggrundsfarve på MFC dialog box

Jeg vil sætte baggrundsfarven for samtlige dialog bokse i mit MFC projekt. Jeg har søgt på google og er kommet frem til følgende forslag: Overwrite InitInstance og tilføj følgende metode SetDialogBkColor(RGB(255, 0, 0), RGB(0, 255, 0))
Koden der bliver foreslået ser således ud:

BOOL CMyApp::InitInstance()
{
    // lets set red background and green text for our dialogs
    SetDialogBkColor(RGB(255, 0, 0), RGB(0, 255, 0));
}

Hvor skal dette kodestykke placeres for at fungere og hvad er CMyApp helt præcist?
Avatar billede medions Nybegynder
24. maj 2004 - 15:39 #1
CMyApp er egentlig navnet på dit projekt, blot med et C bag ved, dette kaldes for Constructoren...

Hvis du kigger i din nuværende kode så kan du se at der i forvejen står:

BOOL CDITPROJEKTNAVN::InitInstance()
{
    // lets set red background and green text for our dialogs
    SetDialogBkColor(RGB(255, 0, 0), RGB(0, 255, 0));
}

Så derfor skal du kun tilføje:
    SetDialogBkColor(RGB(255, 0, 0), RGB(0, 255, 0));
Til din funktion InitInstance()

//>Rune
Avatar billede jpk Nybegynder
24. maj 2004 - 15:51 #2
Hvilken version af VC++ bruger du?

Funktionen SetDialogBkColor er forældet og den "korrekte" metode til at ændre bagrundsfarven på dialoger og kontroller er ved at håndtere WM_CTLCOLOR message'en.

For MFC apps betyder det at definere ON_WM_CTLCOLOR() i messagemappet for de dialoger du vil ændre baggrundsfarven for og implementere OnCtlColor funktionen.
Avatar billede jpk Nybegynder
24. maj 2004 - 15:54 #3
medions >> CMyApp i ovenstående eksempel er navnet på den klasse der er nedarvet fra CWinApp, altså ikke en constructor og heller ikke navnet på projektet.