Avatar billede zero-cool Nybegynder
24. maj 2004 - 01:02 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Køb af fladskærm

Hej gutter..

Ja jeg går og overvejere at købe en fladskærm 17" men hvad for en skal jeg købe..?? jeg vil bruge den til at spille på (cs osv ) pris omkring små 3500 kr.! nogen som kan anbefalde en eller 2 ?? :D
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
24. maj 2004 - 02:40 #1
1) jeg har købt nogle gode LG flatron og acer skærme, men det skifter hele tiden hvad der er, så gå ned på bibliotket og find det sidste datablad med anmeldelser af fladskærme, og køb den der ser ud til at passe bedst til dig
2) og så min egen mening: køb i stedet en god alm skærm, den er meget bedre at kigge på til spil, kender folk der har retureneret fladskærmen
3) og endelig, husk at sikre din mht pixelfejl hvis du køber, se fx http://www.forbrug.dk/familie/husholdning/maskiner-apparater/computer/komponenter/skaerm/ for 2-3 pixels er ikke fejl som berettiger til ombytning.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
24. maj 2004 - 02:56 #2
mht returnering af skræmen hvis der er noget, så spørg hellere en gang for meget om hvordan den enkelte forretning forholder sig, hvis du fx har pakket den ud og haft den til PCen.
som jeg forstår vores rettigheder må vi gerne pakke den ud, prøve den en uge, og så finde ud af at det ikke var noget, og så få pengene tilbage.
men jeg er brændt inde med en skærm jeg alligevel ikke gad have fordi sælger påstod at den var forringet selvom det var 100% original indpakning og alt OK, og har oplevet at blive krydforhørt om skærmen har været pakket ud og sluttet til osv. jeg gider ikke flame de butikker her, men vil bare opfordre til at du evt. ringer og hører hvordan de forholder sig til at du prøver den en dag. og sørg for at passe godt på selv den mindste lille pose og gummidut, så alt kan pakkes ind igen.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
24. maj 2004 - 11:00 #3
Tja...jeg ville nok anbefale dig at kigge nærmere på Samsungs 172x, som har et 12 ms. TN+ panel.
En af de bedste 17" skærme til spil i DET prisleje og der KAN spilles på den.
Jeg ved den koster lidt mere, men jeg synes det ville være dumt at bruge 3500,- og ikke lige kaste den 500 mand mere og så få noget du rent faktisk kan bruge til noget.

Men som mrmox2 også siger: alm. skærme er bedre til spil.

Angående pixelfejl og returnering:

Du har ikke krav på returret eller ombytningsret, hvis du køber den i en butik, men mange stiller dog den service. Ved internethandler har du dog pr. lov 14 dage returret - også selvom du har pakket den op.
Mht. pixelfejl. Det er rigtigt at skærmen ikke kan reperarers hvis det ikke er over 2-5 pixelfejl, men omvendt så er de allerede på skærmen når du køber den eller også opstår de i starten. Og hvis producenten ikke siger at garantien dækker (produketet er ikke fejlbehæftet) kan du også returnerer skærmen igen til butikken! Hvis de har returret.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 16:54 #4
DU skal passe godt på !!!... jeg har lige købt en  19" samsung syncMaster 192V, for en uge siden. Formålet var også at spille Cs og battlefield på ... men det kan den ikk bruges til... når jeg spiller Cs på den kommer der nogen skygger efter mændene fordi at den ikk opdatere skærmbillederne hurtigt nok eller noget i den retning.

jeg anbefaler stærkt at du bruger de 3500 kr. på en god 19" eller evt. 20-21" flatscreen :D.. ( altså ikk fladskærm men en crt men en flad skærm fx trinitron,)..

jeg sælger min fladskærm som kostede 5500 for 5000 nu og så køber jeg en god stor skærm ( 20-21" ) flatscreeM !..

TÆNKT OVER DET ... DET ER MANGE PENGE PÅ EN SKÆRM HVIS DU IKK KAN BRUGE ALLIGEVEL !!!
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
24. maj 2004 - 17:30 #5
Hm. 192v har et 25ms panel, som absolut ikke egner sig til spil.
Avatar billede lede Nybegynder
24. maj 2004 - 23:11 #6
scheea2000 har ret, 192V er en kanon god kontor skærm, men ikke egnet til spil.
Læs privat computer på torsdag, der er en test af 6 stk. 17" LCD skærme til spil.
Avatar billede zero-cool Nybegynder
25. maj 2004 - 00:49 #7
Tak for mange fede og gode kommentar...! og jeg kan se der er meget delte meninger, om hvad man skal købe og hvad man ikke skal købe..! den fladskærm jeg har lidt kigget på er den her : http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=610392&kat= men hvad siger i til den, er det noget værd at bruge penge på eller ?? det skal lige siges at jeg har tænkte på at købe 2 stk. en til min spille computer, og en til min server...! :D

Men er der flere som har nogen kommentar, så skriv endelig...! tak gutter
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. maj 2004 - 10:04 #8
hvis du skal have tft, så køb lg flatron, den koster det samme http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18470
allerbedst er at vente til på torsdag som lede skriver
Avatar billede lede Nybegynder
29. maj 2004 - 10:53 #9
Så er testen kommet, 172X fra Samsung suveræn vinder naturligvis.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
29. maj 2004 - 12:54 #11
Zero-cool...fået en ide om hvad du vil købe?
Avatar billede zero-cool Nybegynder
29. maj 2004 - 13:07 #12
ja jeg har sku ikke lige fået købt det pc blad der endnu, men det kommer ikke som nogen overraskelse at det var samsung som vandt testen...! men hvad for en af skærmen skal man så købe, kan det betale sig at betale de 300 kr eksta for eller ?? efter min mening så vil jeg sige ja...! :D men jeg må lige ud og købe det pc blad og se hvad der ellers var at vælge i mellem...! men det ser da lovende ud i hvertfald :D
Avatar billede lede Nybegynder
28. juni 2004 - 19:04 #13
Sidste update, Samsung har lavet en 710N, også med 12ms panel, knap så overcool i udseendet, men panelet er KANON.
Og så er prisen kun ca. 32-3300 på edb-priser.
Avatar billede zero-cool Nybegynder
29. juni 2004 - 23:31 #14
så er den lukket lede du fik points :D og ja jeg har godt set den og jeg er meget klar på at købe den :D tak for de gode ting i har skrevet :D