Avatar billede lynkrevsen Nybegynder
23. maj 2004 - 23:15 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

HijackThis log-fil

Jeg har lånt en gammel bærbar computer, som jeg har kørt Spybot på (over 60 elementer blev fjernet), og efterfølgende har jeg kørt HijackThis, som giver følgende log-fil:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SA3DSRV.EXE
C:\WINDOWS\CPQDIAG\CPQDFWAG.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGSERV9.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\CPQEADM.EXE
C:\COMPAQ\INTERNET\CISRVR.EXE
C:\PROGRAMMER\SYNAPTICS\SYNTP\SYNTPLPR.EXE
C:\PROGRAMMER\SYNAPTICS\SYNTP\SYNTPENH.EXE
C:\CPQS\BWTOOLS\SCCENTER.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\PROGRAMMER\WINZIP\WZQKPICK.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\BTTNSERV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RNAAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\TAPISRV.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\THORSTEIN\ANTI-SPYWARE\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir.dll?c=2c99&lc=0406&s=search&i=dan
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.get2net.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir.dll?c=2c99&lc=0406&s=search&i=dan
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir.dll?c=2c99&lc=0406&s=search&i=dan
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir.dll?c=2c99&s=search&query=%s&i=enu
F1 - win.ini: run=hpfsched
O2 - BHO: (no name) - {4178A354-348B-11D3-9AB2-00805F1A0ADB} - C:\CPQS\QUICKSR\HTMLS\QRSCRIPT.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] c:\windows\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] c:\windows\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [CPQEASYACC] C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\cpqeadm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EACLEAN] C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\eaclean.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Aureal A3D Interactive Audio Init] A3dInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Compaq Internet Setup] C:\Compaq\Internet\InetWizard.exe /RUN
O4 - HKLM\..\Run: [CISrvr Program] C:\COMPAQ\INTERNET\CISRVR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Service Connection] c:\cpqs\bwtools\sccenter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus 6.0\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [ScanInicio] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus 6.0\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Aureal A3D Interactive Audio] sa3dsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [CPQDFWAG] C:\WINDOWS\cpqdiag\CpqDfwAg.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [McAfeeWebScanX] C:\PROGRAMMER\NETWORK ASSOCIATES\MCAFEE VIRUSSCAN\WebScanX.Exe /RUNSERVICES
O4 - HKLM\..\RunServices: [APVXD] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus 6.0\APVXDWIN.EXE"
O4 - HKLM\..\RunServices: [PandaScheduler] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus 6.0\Pavsched.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Avgserv9.exe] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\Avgserv9.exe
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Mirjams\Power point\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?38125.6987268519

Er der noget, der skal slettes?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2004 - 23:45 #1
Kør lige en tur med adaware også - den finder til som spybot ikke finder - og omvendt ;)

http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/
Avatar billede lynkrevsen Nybegynder
24. maj 2004 - 00:25 #2
Ad-aware fjernede ganske rigtigt endnu en række elementer. HijackThis-logfilen ser nu således ud:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SA3DSRV.EXE
C:\WINDOWS\CPQDIAG\CPQDFWAG.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGSERV9.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\CPQEADM.EXE
C:\COMPAQ\INTERNET\CISRVR.EXE
C:\PROGRAMMER\SYNAPTICS\SYNTP\SYNTPLPR.EXE
C:\PROGRAMMER\SYNAPTICS\SYNTP\SYNTPENH.EXE
C:\CPQS\BWTOOLS\SCCENTER.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\PROGRAMMER\WINZIP\WZQKPICK.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\BTTNSERV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RNAAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\TAPISRV.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\THORSTEIN\ANTI-SPYWARE\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir.dll?c=2c99&lc=0406&s=search&i=dan
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.get2net.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir.dll?c=2c99&lc=0406&s=search&i=dan
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir.dll?c=2c99&lc=0406&s=search&i=dan
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir.dll?c=2c99&s=search&query=%s&i=enu
F1 - win.ini: run=hpfsched
O2 - BHO: (no name) - {4178A354-348B-11D3-9AB2-00805F1A0ADB} - C:\CPQS\QUICKSR\HTMLS\QRSCRIPT.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] c:\windows\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] c:\windows\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [CPQEASYACC] C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\cpqeadm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EACLEAN] C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\eaclean.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Aureal A3D Interactive Audio Init] A3dInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Compaq Internet Setup] C:\Compaq\Internet\InetWizard.exe /RUN
O4 - HKLM\..\Run: [CISrvr Program] C:\COMPAQ\INTERNET\CISRVR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Service Connection] c:\cpqs\bwtools\sccenter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus 6.0\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [ScanInicio] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus 6.0\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Aureal A3D Interactive Audio] sa3dsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [CPQDFWAG] C:\WINDOWS\cpqdiag\CpqDfwAg.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [McAfeeWebScanX] C:\PROGRAMMER\NETWORK ASSOCIATES\MCAFEE VIRUSSCAN\WebScanX.Exe /RUNSERVICES
O4 - HKLM\..\RunServices: [APVXD] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus 6.0\APVXDWIN.EXE"
O4 - HKLM\..\RunServices: [PandaScheduler] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus 6.0\Pavsched.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Avgserv9.exe] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\Avgserv9.exe
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Mirjams\Power point\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?38125.6987268519
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2004 - 01:17 #3
Og det er en ren log det der.

Lidt råd til sikker surfing på Nettet: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede lynkrevsen Nybegynder
24. maj 2004 - 01:23 #4
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2004 - 01:30 #5
Velbekommen. *S* Du kan også lige få John til at ligge et svar så du har noget du kan acceptere.
Avatar billede lynkrevsen Nybegynder
24. maj 2004 - 16:28 #6
Venter på svar fra John...
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2004 - 20:10 #7
Det kommer her ;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. maj 2004 - 00:39 #8
Takker for point;)