Avatar billede triggy Nybegynder
23. maj 2004 - 18:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

synkronisering af 2 databaser

Jeg har 2 databaser der skal synkroniseres.

Den ene database findes kun lokalt på en maskine.
Den anden ligger på webben, og giver mulighed for ændring/tilføjelse af
data.

Disse ændringer/tilføjelser skal så registreres i den lokale database, der
af sikkerhedsmæssige årsager ikke er tilgængelig via webstedet.

Findes der et program, der kan klare opgaven, eller er der nogen der har
nogle gode ideer til hvordan det kan lade sig gøre ??

mvh

Henrik Madsen
Avatar billede phliplip Nybegynder
23. maj 2004 - 18:21 #1
Jeg mener at mysqlfront.de kan... er ikke helt sikker !
Avatar billede triggy Nybegynder
23. maj 2004 - 18:25 #2
Det er access databaser.
Avatar billede netmaster Praktikant
23. maj 2004 - 19:01 #3
Kan man ikke bare anvende en tabel forespørgsel i access til dette? Eller er det helt umuligt?
Avatar billede triggy Nybegynder
23. maj 2004 - 19:17 #4
muligvis...  Jeg er ikke så stærk i brugen af selve MS access.
Jeg plejer at kode alt jeg skal bruge i php eller asp. men i dette tilfælde kan jeg ikke få adgang til den lokale database fra nettet.

muligheden er der jo selvfølgelig for at hente db'en ned, men så skal den uploades igen.
Den beste løsning ville være, hvis et program eller batch-fil eller noget andet kunne sammenligne de 2 databaser der hvor de ligger.
Avatar billede phliplip Nybegynder
23. maj 2004 - 19:56 #5
Sorry... min fejl :-S Det er jo trods alt søndag ;)
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2004 - 20:04 #6
You can NOT synchronise two access databases if one is on a web server and the other is on your local PC, other than if you make an ASP (for example) application which runs on you rlocal PC and also can connect to your Access database on the web server.
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2004 - 20:08 #7
You say "ændringer/tilføjelser skal så registreres i den lokale database"

does this mean that it is only the local database which needs updating or is it a two way thing?
Avatar billede nih Novice
23. maj 2004 - 23:02 #8
En ide:

Din lokale db skal være opdelt i en frontend og backend (tabeller linkede til en anden database.

I frontenden bør du vha VBA kode
slette alle tabeller (de linkede),
downloade den opdaterede backend fra web via ftp
oprette og linke alle tabeller i frontend igen

Jeg har ikke koden, men jeg er sikker på at du får kvalificeret hjælp i dette forum :)

Niels
Avatar billede triggy Nybegynder
24. maj 2004 - 00:33 #9
virker lidt omstændigt...

Tror løsningen bliver at sætte en webserver op på den lokale maskine, og kun acceptere connects fra localhost. så programmerer jeg det hele i asp.
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2004 - 12:02 #10
thats your best bet I think triggy. You could look at replication, but that would still require that you download the dB also.
Avatar billede triggy Nybegynder
24. maj 2004 - 12:26 #11
lukket...
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2004 - 19:07 #12
triggy>I'm not quite sure why you have given yourself all the points!

What is wrong with the amswer I gave 23/05-2004 20:04:04 ?

You can NOT expect to get help in future if you just take the points for yourself!
Avatar billede terry Ekspert
25. maj 2004 - 18:32 #13
I would very much lik ean answer triggy!
Avatar billede triggy Nybegynder
25. maj 2004 - 22:50 #14
terry: Sorry....
Had a lot of things on my mind that day, seems I didn't read your answer fully.

Created a new question "points for terry" please answer there
Sorry for the misunderstanding, not my intention.
Avatar billede terry Ekspert
26. maj 2004 - 10:13 #15
No problem triggy, and thanks :o)

mvh
Terry