Avatar billede martyt Nybegynder
22. maj 2004 - 23:37 Der er 17 kommentarer

En 3 år gammel computer med næsten ny 120 GB harddisk

Jeg har netop formateret min harddisk og installeret Windows XP pro på den og så finder jeg at systemet siger at harddisken kun er på 32 GB selvom den er på 120 GB. Er der nogen der véd hvad det kan bero på?? Alt virker i øvrigt godt.

Er der nogle indstillinger i Bios eller i Windows der kan avhjælpe det her problem eller?
Der sidder en atlon 750 Mhz processor i computeren.
Avatar billede kabbak Professor
22. maj 2004 - 23:58 #1
hvordan har du formateret den, hvis det er FAT16, mener jeg ikke den kan være større.
Men  både FAT36 og NTSF kan
I en 3 år gammel pc, burde biosen være ok.
Avatar billede kabbak Professor
22. maj 2004 - 23:59 #2
FAT36 = FAT32

hvis det er Fat16, kan du lave flere partioner, men kun på 32 Mb hver
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2004 - 00:11 #3
kabbak> det er altså 2 Gb hver
Avatar billede kabbak Professor
23. maj 2004 - 00:14 #4
fat16 er det 2 Gb, ok så husker jeg forkert, er det så Windows 98, der er 32 Gb, som maksimum. ?
Avatar billede lybech Nybegynder
23. maj 2004 - 00:18 #5
Bruger du F-disk i DOS til at formatere? Isåfald ville jeg råde dig til at formatere med Xp-installationsdisken, den skulle gerne kunne klare en pænt stor harddisk!
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. maj 2004 - 00:50 #6
Hvis du elsker FDISK, så findes der en version af den, der kan klare store HD's.
Avatar billede lybech Nybegynder
23. maj 2004 - 00:52 #7
ja det er jo det jeg har skrevet!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2004 - 00:59 #8
lybech> du snakker om xp-cdrommen - dragonknight snakker om en speciel version af fdisk.com - der ER altså en hel del forskel!
Avatar billede ultraper Nybegynder
23. maj 2004 - 01:11 #9
okay min fejl
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2004 - 01:14 #10
Du lokkede vist ind med den forkerte bruger der
Avatar billede ultraper Nybegynder
23. maj 2004 - 01:16 #11
ups... lol
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2004 - 01:18 #12
Sorry - men coadmin er på vej
Avatar billede ultraper Nybegynder
23. maj 2004 - 01:19 #13
det er min lillebror for helvede...
Avatar billede martyt Nybegynder
23. maj 2004 - 09:57 #14
den er formatteret med NTFS først en gang udenfor den computer den nu sidder i og derefter hurtigformatteret i windows xp installationen. I den andre computeren kunne den se alle 120 gb
Avatar billede martyt Nybegynder
23. maj 2004 - 09:59 #15
JEG HAR ALTSÅ TIDLIGERE HAFT DENNE HARDDISK INSTALLERET I DENSAMME COMPUTER OG DEN GANG KUNDE JEG BRUGE HELE DISKEN
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
23. maj 2004 - 14:08 #16
kan det tænkes at det er fordi du kun hurtigformatterede at der gik noget galt? Det er din diskopsæt du skal se på, det lyder som om disken er opdelt i flere partioner og det kun er den ene der er klargjort/formatteret.
Avatar billede martyt Nybegynder
24. maj 2004 - 14:02 #17
Jeg bliver måske nødt til at formattere harddisken igen og starte forfra.....