Avatar billede thojo Nybegynder
22. maj 2004 - 21:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DVD afspilning i Linux med Xine

Jeg har lige installeret Fedora Core 1.94 og installeret den nyeste version af Xine.
Mit problem er at jeg ikke kan afspille DVD'er. Jeg har lavet symbolske links så /dev/dvd peger rigtigt osv, men får følgende fejl:

[root@localhost root]# xine -p dvd:/
This is xine (X11 gui) - a free video player v0.99.1.
(c) 2000-2003 The xine Team.
libdvdnav: Using dvdnav version 1-rc4 from http://xine.sf.net
libdvdread: Encrypted DVD support unavailable.
libdvdnav: DVD Title: DVD_VIDEO
libdvdnav: DVD Serial Number: 2F728356
libdvdnav: DVD Title (Alternative):
libdvdnav: Unable to find map file '/root/.dvdnav/DVD_VIDEO.map'
libdvdread: Invalid main menu IFO (VIDEO_TS.IFO).
libdvdnav: vm: faild to read VIDEO_TS.IFO

--------------------------
Har været nede og lege en anden film, men den siger det samme..
Har en idé om det er noget codec, software etc. der er problemet, nogen forslag??
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2004 - 21:13 #1
du skal enable deCSS
Avatar billede thojo Nybegynder
22. maj 2004 - 22:13 #2
Aha.. Hvordan får man så gjort det? Har ik den store anelse om hvordan det hænger sammen..
Avatar billede thojo Nybegynder
22. maj 2004 - 22:33 #3
Nå, har fået det klaret :)
Du får lige lidt point..
Avatar billede zaym01 Nybegynder
22. maj 2004 - 23:44 #4
Hvordan gjorde du det?
Avatar billede thojo Nybegynder
23. maj 2004 - 18:31 #5
installerede libdvdcss .. det kom ikke med da jeg installerede det andet.. så nu virker det fint :)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2004 - 21:34 #6
Derudover bør du meget kraftigt overveje at lave en bruger til normal brug, og nøjes med at være root, når det er absolut nødvendigt.
Avatar billede thojo Nybegynder
05. august 2004 - 14:42 #7
smid et svar hvis du vil have point.. skal lige have lukket snart..