Avatar billede knoxi Nybegynder
22. maj 2004 - 19:37 Der er 7 kommentarer

artikkel viser

jeg vil have et system der skal kunne laves flere admins i eller skibrents fx. mig og min ven skal kunne skrive nogle nye artikler og bagefter vælge en katagori hvor den skal ligge. ( hardware, spil, film, osv.)gerne med muligheden for at uploade et billede ved selve artiklen. men ikke 100% nødvendigt, også gerne muligheden for at andre kan skrive en kommentar til det. håber i kan hjælpe mig. jeg vil gøre alt muligt på nær, betale kontanter :-/ hilsen nikolaj giver gerne 340point for det hvis man kan.
Avatar billede muddi Praktikant
24. maj 2004 - 13:08 #1
Du kan højst give 200 point ;)

Hvilken version af MySQL har du? Har du mulighed for at bruge InnoDB tabeller? I så fald kan jeg nemt lave en database til dig.

Giv mig en liste over ALLE de informationer (felter) du vil have gemt i databasen. Skriv det så det er tydeligt hvad hvert felt indeholder. F.eks.

Author ID
Author Name
Author Email
Author Description
...

Article Category ID
Article Category Name
Article Category Description
...

Article ID
Article Created Date
Article Updated Date
Article Created By
Article Updated By
Article Content
...

Du skriver at du gerne vil have mulighed for at uploade billeder til en artikel. Disse billeder vil jeg anbefale at du uploader med PHP, gemmer dem på serveren, og kun beholder en sti til billedet i databasen.

Skriv hvis du er interesseret ;)
Avatar billede muddi Praktikant
24. maj 2004 - 20:03 #2
Jeg har lavet et forslag til en datamodel, ERD (Entity Relationship Diagram).
Kig på det og sig om det kan bruges. Skriv hvis der mangler noget.

Diagrammet kan ses her: http://halstania.dk/E/artikelsystem.jpg
Avatar billede knoxi Nybegynder
25. maj 2004 - 22:01 #3
Mysql version

MySQL: 3.23.55

+

Apache: 1.3.29
Perl: >= 5.005
FrontPage: 5.0.2.2623 *
PHP: >= 4.3.6
GD-lib: > 2.0
Curl-lib: 7.10.5

jeg har Web10
http://www.web10.dk/index.php
jeg har basic unix.

ja det ser rigtig godt ud det du har lavet kan du lave det for mig ?
Avatar billede muddi Praktikant
26. maj 2004 - 08:53 #4
Der står følgende i deres faq om mysql;
"MySQL: 3.23.55 (gamle kunder) / 4.0.18 (Alle nye oprettelser)"

Er det muligt at du kan få din database flyttet over på en  MySQL 4.0?
Ellers er det nemlig ikke muligt at bruge relationerne, og det vil være en stor fordel. Prøv at spørge web10!

Med hensyn til databasen, så kan jeg sagtens lave den for dig. Du får noget SQL, som du bare skal "knalde af" i din phpMyAdmin, og så er hele tabelstrukturen oprettet ;)

Den overliggende del, altså din php kode, har jeg desværre ikke mulighed for at hjælpe dig med, men hvis du har brug for hjælp til dine SQL-forespørgsler, så skal jeg gerne hjælpe dig.
Avatar billede knoxi Nybegynder
26. maj 2004 - 10:11 #5
jeg er blevet flyttet nu! Mysql den nye version.

hvad siger du jeg skal lave i myadmin ??
Avatar billede muddi Praktikant
27. maj 2004 - 15:55 #6
Er du sikker på at du ikke har brug for flere felter?
Her er den kode du skal bruge i phpMyAdmin for at oprette tabelstrukturen.

Create table Article (
    Article_ID Int UNSIGNED NOT NULL AUTO_INCREMENT,
    Parent_Article_ID Int UNSIGNED NOT NULL,
    Author_Email Char(40) NOT NULL,
    Article_Title Char(30),
    Article_Description Tinytext,
    Article_Body Text,
    Article_Created_Date Datetime,
    Article_Updated_Date Timestamp(14),
    Article_Keywords Char(255),
    Article_Publish Bit,
    Index AI_Article_ID (Article_ID),
Primary Key (Article_ID),
Index IX_Author_Lookup (Author_Email),
Foreign Key (Author_Email) references Author (Author_Email) on delete  restrict on update cascade,
Index IX_Parent_Article (Parent_Article_ID),
Foreign Key (Parent_Article_ID) references Article (Article_ID) on delete  restrict on update cascade
) TYPE = InnoDB
ROW_FORMAT = Default;

Create table Article_Category (
    Article_Category_ID Int UNSIGNED NOT NULL AUTO_INCREMENT,
    Parent_Article_Category_ID Int UNSIGNED NOT NULL,
    Article_Category_Name Char(20),
    Article_Category_Description Text,
    Index AI_Article_Category_ID (Article_Category_ID),
Primary Key (Article_Category_ID),
Index IX_Parent_Article_Category (Parent_Article_Category_ID),
Foreign Key (Parent_Article_Category_ID) references Article_Category (Article_Category_ID) on delete  restrict on update cascade
) TYPE = InnoDB
ROW_FORMAT = Default;

Create table Article_Lookup_Table (
    Article_Category_ID Int UNSIGNED NOT NULL,
    Article_ID Int UNSIGNED NOT NULL,
Primary Key (Article_Category_ID,Article_ID),
Index IX_Article_Lookup (Article_Category_ID),
Foreign Key (Article_Category_ID) references Article_Category (Article_Category_ID) on delete  restrict on update cascade,
Index IX_Category_Lookup (Article_ID),
Foreign Key (Article_ID) references Article (Article_ID) on delete  restrict on update cascade
) TYPE = InnoDB
ROW_FORMAT = Default;

Create table Author (
    Author_Email Char(40) NOT NULL,
    Author_Name Char(30),
    Author_Description Text,
    Author_Password Char(20),
Primary Key (Author_Email)
) TYPE = InnoDB
ROW_FORMAT = Default;

Create table Comment (
    Comment_ID Int UNSIGNED NOT NULL AUTO_INCREMENT,
    Article_ID Int UNSIGNED NOT NULL,
    Comment_By_Name Char(25),
    Comment_By_Email Char(60),
    Comment_Content Text,
    Index AI_Comment_ID (Comment_ID),
Primary Key (Comment_ID),
Index IX_Comment_Lookup (Article_ID),
Foreign Key (Article_ID) references Article (Article_ID) on delete  restrict on update cascade
) TYPE = InnoDB
ROW_FORMAT = Default;
Avatar billede muddi Praktikant
01. juni 2004 - 22:15 #7
Hvad finder du ud af?