Avatar billede janiz Nybegynder
22. maj 2004 - 11:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg få PHP hjælp ASAP?

Da jeg ikke vil bryge ekspertens regler vil jeg lave dette til et spørgsmål om hvordan jeg kan finde seriøs betalt PHP hjælp idag, jeg har set på sharksforum og i kategorien Job her på exp. men de er ikke så særligt aktive :(

Det er et større job som omhandler et system der kan generere statiske php sider udfra en template med tags der bliver erstattet med data fra mysql, det er ret ligetil. jeg har fyldigere forklaring liggende.

jeg vil ca betale en måneds SU for dette som skal laves idag!

så hvis du kender er godt website man kan spørge på skrive det her, eller hvis du er frisk så skriv det også her.
Avatar billede fangel Nybegynder
22. maj 2004 - 11:48 #1
her ;) - dette er stedet hvor du kan finde folk (det kræver bare at nogle har lyst/tid/evner)

Men hvorfor lave statiske sider? (og hvorfor lave statiske php sider?) - hvorfor ikke genere siderne on-the-fly m. php, eller gemme dem som statisk html

Morten
Avatar billede janiz Nybegynder
22. maj 2004 - 11:49 #2
Morten dette system er designet som jeg skal bruge det :)
Avatar billede fangel Nybegynder
22. maj 2004 - 11:51 #3
ok, men statisk php giver stadig ingen mening (da det i så fald bare er html der bliver kørt gennem php-parseren på bekostning af server-cpu-brug)
Avatar billede janiz Nybegynder
22. maj 2004 - 11:54 #4
ok måske er min forklaring ikke særlig god, men det jeg mener er at jeg har en php side som er skabelon for ca 400 andre der skal laves, deres info skal jeg kunne oprette i min db. jeg har behov for at linke til disse sider som domain/page1.php?id=bob og det skal så sendes med hvor der nu  bliver linket på de sider, det er derfor ejg vil have det skal være php eller kunne det bare være html ja.
Avatar billede fangel Nybegynder
22. maj 2004 - 12:01 #5
nåå, så _er_ det jo dynamiske sider ;)

Anyway det er ikke ret svært - det er lige før du selv kan lave det ;)

i toppen af filen med designet i laver du noget dur med

<?php
$db = mysql_connect("mysql-host", "mysql-user", "mysql-paswd")or die(mysql_error());
mysql_select_db("mysql-db", $db)or die(mysql_error());

if(isset($_GET['id']))
  define('PAGEID', $_GET['id']);
else
  define('PAGEID', 'det-id-der-skal-hentes-hvis-intet-id-er-angivet');

$query = mysql_query("SELECT * FROM din-database-tabel WHERE felt-i-databasen-med-id = '" . PAGEID . "'")or die(mysql_error());
$data = mysql_fetch_assoc($query);

// du har nu følgende ting du bare kan indsætte
// <?php echo $data['navnet-paa-et-felt-i-databasen']; ?>
// for at indsætte indholdet af det felt...
// hvis felterne indeholder normale lini-skift istedet for <br> brug
// <?php echo nl2br($data['...']); ?>

?>

Morten
Avatar billede janiz Nybegynder
22. maj 2004 - 12:07 #6
ok ville du gide se på min færdige forklaring? og så måske lave det? kan ejg kontakte dig uden for eksperten?
Avatar billede dennismp Nybegynder
22. maj 2004 - 12:09 #7
Jeg er frisk alt efter opgavens størrelse. dennis@moellegaard.dk
Avatar billede thb Nybegynder
22. maj 2004 - 12:10 #8
Hvis du ikke finde nogle så kan jeg lave det for dig imorgen... Men jeg har ikke tid idag..

Thomas
thb@tdcspace.dk
msn: hemberg@tdcspace.dk
Avatar billede janiz Nybegynder
22. maj 2004 - 12:22 #9
dennismp: skriver til dig om lidt hvis Morten ikke er klar.
thb: skal desværre bruge det idag, eller tak :)
Avatar billede dennismp Nybegynder
22. maj 2004 - 12:25 #10
Du burde nok overveje at droppe pointene, så vidt jeg husker er det ikke tilladet ifølge ekspertens regler at blande de to ting. Og så er du strengt taget i forkert kategori.
Avatar billede janiz Nybegynder
22. maj 2004 - 12:34 #11
"Du burde nok overveje at droppe pointene, så vidt jeg husker er det ikke tilladet ifølge ekspertens regler at blande de to ting. Og så er du strengt taget i forkert kategori." ok hvordan gør jeg det, og det med kategorien er jeg godt klar over, men der er jo ingen action i den Job kategori.
Avatar billede dennismp Nybegynder
22. maj 2004 - 12:41 #12
Giver dig selv pointene? Jeg ved det ikke - jeg stiller sjældent spørgsmål herinde.

Ang. kategori, så tror jeg CoAdmins er ligeglad om den er aktiv eller ej. Du skaber jo ikke meget aktivitet hvis du bruger andre kategorier til jobs-posts :)

Jeg læser da i job når der kommer noget. Der er der nok også andre der gør :)
Avatar billede janiz Nybegynder
22. maj 2004 - 12:48 #13
Ok fair nok.