Avatar billede rango Nybegynder
22. maj 2004 - 06:27 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

2 domainer på samme IP - Søger en redirect script! :o)

Hejsa! Jeg har to domainer der peger på samme IP - Jeg er på jagt efter et script jeg kan smide i en index fil, der sidenhen skal tjekke om folk har skrevet det ene eller det andet domain i browseren, for derefter at henvise dem til hver deres "nye" index fil!

ex.  www.test1.dk og www.test2.dk har IP 12.34.56.78
    www.test1.dk henvises af index.htm til test1.htm og
    www.test2.dk henvises af index.htm til test2.htm!

Jeg har fundet et par enkelte scripts som skulle kunne gøre det, men lader ikke til at funke! (jeg kan paste dem ind her ved lejlighed) - men ville sætte pris på, om der var nogle af jer, som sad inde med en løsning der FUNKER! :o) ...på forhånd tak!
Avatar billede sukos Juniormester
22. maj 2004 - 08:00 #1
Du skriver ikke noget om hvilken server du bruger, eller scriptsprog?

Men mener Apache kan gøre tricket, ved ikke lige nu hvordan.

Med PHP kan du nok bruge noget i stil med

<?php
if($_SERVER["HTTP_HOST"] == "test1.dk") {
include("test1.htm");
}else{
include("test2.htm");
}
?>
Avatar billede boris Mester
22. maj 2004 - 08:40 #2
Og i ASP:
<%
If Request.ServerVariables("HTTP_HOST") = "test2.dk" OR Request.ServerVariables("HTTP_HOST")  = "www.test2.dk" Then
Response.Redirect "test2.htm"
End If
%>
Jeg går ud fra, at de to domæner peger på et eksternt webhote, for hvis det er din egen webserver, kan du jo få den til at styre forskellige domæner
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. maj 2004 - 10:23 #3
Med Apache kan du benytte VirtualHost direktivet til at placere domæne1 og domæne2 i 2 forskellige mapper, så du slipper for at lave det check i din kode.

Såvidt jeg husker kan man gøre det samme med IIS.
Avatar billede kenp Novice
22. maj 2004 - 10:39 #4
fsconsult -> ja det kan man goså gøre med IIS (men kun ordentlig hvis du har server udgaven)
Avatar billede syvon Nybegynder
22. maj 2004 - 11:18 #5
hvis der er mulighed for php på servern skulle denne virke

<?php
if ($_SERVER['HTTP_HOST'] == "www.test1.dk" ) {
    header( "Location: http://www.test1.dk/test1.htm" );
}
else ($_SERVER['HTTP_HOST'] == "www.test2.dk" ) {
    header( "Location: http://www.test2.dk/test2.htm" );
}

?>
Avatar billede serio Nybegynder
22. maj 2004 - 18:53 #6
Lille rettelse på syvon's:

<?php
if ($_SERVER['HTTP_HOST'] == "www.test1.dk" ) {
    header( "Location: http://www.test1.dk/test1.htm" );
}
elseif ($_SERVER['HTTP_HOST'] == "www.test2.dk" ) {
    header( "Location: http://www.test2.dk/test2.htm" );
}
else {
echo "Der er opstået en fejl";
}
?>
Avatar billede syvon Nybegynder
22. maj 2004 - 22:51 #7
i den sidste kan man for den sags skyld henvise til en default side hvor man kan lave links til de andre to sider
Avatar billede rango Nybegynder
23. maj 2004 - 17:59 #8
Takker for forslagene - de virker perfekt! Blot kunne jeg ønske en mindre detalje...om det er muligt at tilføje noget i scriptet, som fjerner alt bagved adressen - således at:  http://www.test1.dk/test1.htm  bliver vist som  http://www.test1.dk

Jeg kunne se at de scripts jeg havde forsøgt mig med tidligere, er identiske med de forslag i er kommet med, blot med den ene fejl, at der stod det er et javascript - hvorfor jeg jo så brugte <script language="JavaScript" type="text/javascript"> ..osv (så tror da pokker) :o)

Anway - jeg kan se det bliver en point fordeling der her bliver tale om, og i har alle gode forslag, så syvon, serio og i andre hvis i lige vil sende et svar, så fordeler jeg pointene på bedste vis - ellers tilfalder de boris som p.t. er den eneste der har sendt et "svar" :o)
Avatar billede sukos Juniormester
23. maj 2004 - 18:31 #9
Jeg vil godt lægge et svar, da jeg synes det er "smartere" at include filen :O)
Avatar billede syvon Nybegynder
23. maj 2004 - 18:31 #10
svar :O)
Avatar billede syvon Nybegynder
23. maj 2004 - 18:32 #11
hvis man husker at markrer svar :O)