Avatar billede eriklind Nybegynder
22. maj 2004 - 00:08 Der er 7 kommentarer

Audigy 1 lydkort - softwareinstallation

Når jeg prøver at installere software fra CD meldes, at der ikke findes noget Soundblaster kort på PC-en.

AMD 2400+
512 mb DDR
Win XP pro

Har prøvet at indstallere Win XP pro på en ren HD - så er der ingen problemer. Vil bare så gerne undgå en helt ny installation.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
22. maj 2004 - 00:12 #1
Der står ikke nogen "sjove" udråbstegn-ting-og-sager inde under enhedshåndteringen?
Avatar billede eriklind Nybegynder
22. maj 2004 - 00:16 #2
Nej - der ser det helt fint ud. Har prøvet at slette lydkortet og genstarte. Så fremkommer kortet fint igen i enhedshåndtering. Problemet opstår kun når jeg prøver at indlæse software fra CDen.
Avatar billede the_email Nybegynder
22. maj 2004 - 00:17 #3
Smid din WinXP-cd i drevet og boot op på den.
Du får følgende valg: Installer, Reparer, Afslut.
Vælg at Installere.
Du skal nu trykke F8 og får så afvide at der eksistre en version af WinXP på harddisken i forvejen og du får følgende valg: Installer ny, Reparer, Afslut.
Vælg at installere.
Den vil nu erstatte alle systemfiler med de originale Windows-filer, men lade dine programmer, Skrivebord og Menuen Start, være urørt.

/TheEmail
Avatar billede zenze Nybegynder
22. maj 2004 - 00:19 #4
Er der noget onboard lyd, som spøger? Hvis du ikke har disablet det i BIOS, så kan du få lignende problemer.
Avatar billede eriklind Nybegynder
22. maj 2004 - 00:20 #5
Jeg burde nok have fortalt - at det har jeg prøvet. Desværre uden bedre resultat :-(
Avatar billede eriklind Nybegynder
22. maj 2004 - 00:22 #6
Bios er indstillet til onboard lyd disablet.
Avatar billede eriklind Nybegynder
22. maj 2004 - 00:25 #7
Da det fungerer fint på en ren Win XP pro installation, må jeg nok bide i det sure æble. Men det bliver flere dages arbejde at genetablere alt. ØV