Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
21. maj 2004 - 19:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ingen baggrund på billede!

Hej Med Jer!

Hvordan kan jeg i PSP 8.10 lave et billede helt uden baggrung. Dvs. at når jeg f.eks. indsætter billedet på en hjemmeside, så er det hjemmesidens baggrund man skal kunne se igennem billedet?

Håber i forstår?

På forhånd tak!

Mvh.
BigM
Avatar billede human Nybegynder
21. maj 2004 - 19:28 #1
Du kan vælge Transparrent når du opretter billedet..
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
21. maj 2004 - 19:34 #2
Desværre... det virker ikke... så snart billedet kommer ind på en hjemmeside, så kommer der en hvid baggrund!
Avatar billede human Nybegynder
21. maj 2004 - 19:36 #3
Er det et eksisterende billede du skal lave trans, eller er det et nyt du skal lave ?
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
21. maj 2004 - 19:37 #4
Det er bare et nyt!
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
21. maj 2004 - 19:39 #5
Husk det skal være en gif!
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
21. maj 2004 - 19:40 #6
aahhh... prøver lige igen :-)
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
21. maj 2004 - 19:42 #7
øw.... det ser stadig ikke ud til at fungere... jeg kigger lige nærmere på det!

Kom endelig med flere ideer!

Mvh.
BigM
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
21. maj 2004 - 19:57 #8
Sådan... man skal bare lige køre en wizard i stedet for så virker det...

Tusind tak!

Hvis du laver et svar så få du dine points!
Avatar billede human Nybegynder
21. maj 2004 - 20:11 #9
Hvem af os?
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
21. maj 2004 - 21:13 #10
:-) Upz... jamen hvis i begge svarer får i begge POINTS!
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
21. maj 2004 - 21:49 #11
Points må i selv ha :-)
Avatar billede pixpax Nybegynder
21. maj 2004 - 22:55 #12
Du skal sætte baggrundsfarven på dit billede til NØJAGTIG samme farve som baggrundsbilledet og så gemme det som jpg eller gif. Det nytter ikke at du bare laver billedet transparent - for så opfanger det bare den baggrundsfarve du har i forvejen og det ser ikke så kjønt ud, vel.
Dette virker hver gange - så får jeg så ikke halvdelen af pointsene??? ;-)
Nej, det er ligemeget, bare det hjalp! :-)
Avatar billede pixpax Nybegynder
21. maj 2004 - 22:57 #13
ØJJJ - baggrundsbilledet betyder baggrundens farve i ovenstående! Altså: Sæt baggrundsfarven på dit billede til samme farve som baggrunden på din webside.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
21. maj 2004 - 23:04 #14
-> Pixpax: Jeg gjorde præsic det du lige har beskrevet, men det er bare ikke godt nok. Det kan godt lade sig gøre at lave en transparent baggrund. Der er en wizard i PsP du kan bruge når du vælger Save as og options! :-)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
22. maj 2004 - 10:26 #15
theplayer.da.ru hold du dig bare til den løsning du har fundet med en fuldstændig transparant gif. - det er den bedste.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
22. maj 2004 - 14:22 #16
skarvenneverdies-> Yep.. det ser ud til at spille! Takker mange gange!

Lukker af...