Avatar billede gozar Nybegynder
02. oktober 1999 - 17:45 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Cd-rom Brænder under NT??

Hvordan får jeg installeret min cd-rom Brænder under nt???
Avatar billede rea Nybegynder
02. oktober 1999 - 17:48 #1
Du installerer de drivere der forhåbentlig fulgte med brænderen og derefter burde NT kunne se den. Og så mangler du bare noget brænder-software.
Avatar billede gozar Nybegynder
02. oktober 1999 - 17:52 #2
Det er en mutsumi CR-2801TE

Jeg kan ikke finde nogne drivere på deres hp og fik ingen drivere med :((

Er er kun en firmware opgradering på deres hp
Avatar billede gozar Nybegynder
02. oktober 1999 - 17:54 #3
Skal der brugers specielt NT software for at brænde eller kan jeg bruge det samme som jeg bruger under win 98???
Avatar billede s Nybegynder
02. oktober 1999 - 17:54 #4
Har du ikke købt den hos en forhandler?
Avatar billede s Nybegynder
02. oktober 1999 - 17:54 #5
Det er forskelligt...
Avatar billede gozar Nybegynder
02. oktober 1999 - 18:02 #6
Jo, men det er ved at være et ½ år gammelt..

Windows 98 bruger ingen drivere, skal Nt så??
Avatar billede rea Nybegynder
02. oktober 1999 - 18:03 #7
Fra Mitsumi's hjemmeside:

Where do I find Windows NT 4.0 drivers for CR-2600TE?

Microsoft Windows NT 4.0 has a built-in generic driver for ATAPI IDE devices.  The driver is supported by Microsoft, not by Mitsumi.  All Mitsumi IDE drives including: FX001DE, FX400, FX600, FX800, FX1200, FX1600, FX240, FX320, CR2600TE and CR2801TE and CR2600TE are supported by Windows NT 4.0. If your CD-R drive is still not detected by Windows NT, please verify your drive's hardware configuration.

Avatar billede s Nybegynder
02. oktober 1999 - 18:12 #8
Prøv at søge efter ny hardware i kontrolpanelet.
Avatar billede mr.mads Nybegynder
03. oktober 1999 - 17:45 #9
En CD-brænder skal ikke bruge en driver, ud over den normale CD-driver.
Dit brænder-software(Easy CD creator) skal være i en NT ver.
Mvh
Mads
NB: lige netop Easy CD creator virker under NT
Avatar billede mr.mads Nybegynder
03. oktober 1999 - 17:45 #10
Der skulle stå fx.Easy CD creator
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 1999 - 23:22 #11
Jeg bruger Nero Burning Rom..

Registret OEM version
Avatar billede sokristi Nybegynder
04. oktober 1999 - 11:04 #12
Jeg bruger osse Nero, sammen med en HP brænder. Det virker fint. Det er næsten sikkert ATAPI'en, det er galt med.
Avatar billede junker Nybegynder
04. oktober 1999 - 11:51 #13
Hvis du har den siddende som slave, så prøv at flytte den over på den sekundære kontroller, hvis der ellers er plads. Du kan godt risikere, at din harddisk ikke kan lide brænderen. (lidt simplificeret, men tæt på sandheden).
Avatar billede mentor Nybegynder
04. oktober 1999 - 19:40 #14
Hvis du har en ren scsi-maskine, skal du tilføje ide-controlleren i

kontrolpanel
scsi-enheder
  driver
  tliføj ... ide controller..
Avatar billede gozar Nybegynder
04. oktober 1999 - 21:39 #15
Det har jeg forsøgt..

Nu er der pluselig 2 ide drivere..

Den ene er aktiv. Og den anden er ikke aktiv Og det er såføldig den jeg installerede som ikke er aktiv. Og hvis jeg fjerner den ide driver der er aktiv går maskinen heltkold og kan slæt ikke opstarte!!!!
Avatar billede hamderper Nybegynder
09. oktober 1999 - 07:36 #16
Den sejeste hardcore pcfreak jeg kender havde nøjagtig de samme problemer du omtaler.

Den blev opgivet efter en uges tid,kører nu upåklageligt på en W98-maskine,byt den hvis du kører NT!!!!!!!
Avatar billede gozar Nybegynder
13. oktober 1999 - 12:58 #17
Tak for svarende, selv om det ikke rigtig hjalp meget!!!