Avatar billede mpj86 Nybegynder
21. maj 2004 - 13:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skal have tilføjet en if

Hej

Er der en der kan tilføje denne if til resten af min kode:

if($_SESSION['bruger_id'] == $row['bruger_id']) {
    echo '<br><center><span class="fed_tekst">Du kan ikke bedømme din egen bil.</span></center><br>';
}

Resten af min kode:

if($_SESSION['logget_ind'] == '1') {
    $bruger_id = $_SESSION['bruger_id'];
    $query = mysql_query("SELECT COUNT(id) FROM galleri_bedoemmelser WHERE bil_id = '$id' AND bruger_id = '$bruger_id'");
    $row = mysql_fetch_row($query);

    $antal = $row[0];
    if($antal > 0) {
        $query2=mysql_query("SELECT bedoemmelse FROM galleri_bedoemmelser WHERE bil_id = '$id' AND bruger_id = '$bruger_id'");
        while($row2 = mysql_fetch_array($query2)) {
        if($_GET['ret_bedoemmelse'] == '1') {
        echo '<form method="POST" action="'.$_SERVER['REQUEST_URI'].'">
        <center><select size="1" name="ret_bedoemmelse" class="form_input">
        <option></option>
        <option>1</option>
        <option>2</option>
        <option>3</option>
        <option>4</option>
        <option>5</option>
        <option>6</option>
        <option>7</option>
        <option>8</option>
        <option>9</option>
        <option>10</option>
        </select>
        <input type="submit" value="Ret" class="form_knap">
        </center></form>';
        } else {
            echo '<br><center><span class="fed_tekst">Du har givet denne bil '.$row2['bedoemmelse'].' ud af 10 -</span> <span class="tekst"><a href="index.php?s=galleri_vis_bil&id='.$id.'&ret_bedoemmelse=1">Ret Bedømmelse</a></span></center><br>';
            echo '';
        }
    } else {
        echo '<form method="POST" action="'.$_SERVER['REQUEST_URI'].'">
        <center><select size="1" name="bedoemmelse" class="form_input">
        <option></option>
        <option>1</option>
        <option>2</option>
        <option>3</option>
        <option>4</option>
        <option>5</option>
        <option>6</option>
        <option>7</option>
        <option>8</option>
        <option>9</option>
        <option>10</option>
        </select>
        <input type="submit" value="Bedøm" class="form_knap">
        </center></form>';
    }
} else {
        echo '<br><center><span class="fed_tekst">Du skal være logget ind for at kunne bedømme.</span></center><br>';
}
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. maj 2004 - 14:10 #1
if($_SESSION['logget_ind'] == '1') {
    $bruger_id = $_SESSION['bruger_id'];
    $query = mysql_query("SELECT COUNT(id) FROM galleri_bedoemmelser WHERE bil_id = '$id' AND bruger_id = '$bruger_id'");
    $row = mysql_fetch_row($query);

if($_SESSION['bruger_id'] == $row['bruger_id']) {
    echo '<br><center><span class="fed_tekst">Du kan ikke bedømme din egen bil.</span></center><br>';
}
else
{

    $antal = $row[0];
    if($antal > 0) {
        $query2=mysql_query("SELECT bedoemmelse FROM galleri_bedoemmelser WHERE bil_id = '$id' AND bruger_id = '$bruger_id'");
        while($row2 = mysql_fetch_array($query2)) {
        if($_GET['ret_bedoemmelse'] == '1') {
        echo '<form method="POST" action="'.$_SERVER['REQUEST_URI'].'">
        <center><select size="1" name="ret_bedoemmelse" class="form_input">
        <option></option>
        <option>1</option>
        <option>2</option>
        <option>3</option>
        <option>4</option>
        <option>5</option>
        <option>6</option>
        <option>7</option>
        <option>8</option>
        <option>9</option>
        <option>10</option>
        </select>
        <input type="submit" value="Ret" class="form_knap">
        </center></form>';
        } else {
            echo '<br><center><span class="fed_tekst">Du har givet denne bil '.$row2['bedoemmelse'].' ud af 10 -</span> <span class="tekst"><a href="index.php?s=galleri_vis_bil&id='.$id.'&ret_bedoemmelse=1">Ret Bedømmelse</a></span></center><br>';
            echo '';
        }
    } else {
        echo '<form method="POST" action="'.$_SERVER['REQUEST_URI'].'">
        <center><select size="1" name="bedoemmelse" class="form_input">
        <option></option>
        <option>1</option>
        <option>2</option>
        <option>3</option>
        <option>4</option>
        <option>5</option>
        <option>6</option>
        <option>7</option>
        <option>8</option>
        <option>9</option>
        <option>10</option>
        </select>
        <input type="submit" value="Bedøm" class="form_knap">
        </center></form>';
    }
} else {
        echo '<br><center><span class="fed_tekst">Du skal være logget ind for at kunne bedømme.</span></center><br>';
}
Avatar billede mpj86 Nybegynder
21. maj 2004 - 14:13 #2
Den siger der er fejl i denne line:

} else { <--- Denne her.
        echo '<br><center><span class="fed_tekst">Du skal være logget ind for at kunne bedømme.</span></center><br>';
}

Fejlen den skriver:
Parse error: parse error in /var/www/epoxy/web2/hot-carsdk/docs/hjemmeside/sider/galleri_vis_bil.php on line 194
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. maj 2004 - 14:18 #3
prøv så med:

if($_SESSION['logget_ind'] == '1')
{
    $bruger_id = $_SESSION['bruger_id'];
    $query = mysql_query("SELECT COUNT(id) FROM galleri_bedoemmelser WHERE bil_id = '$id' AND bruger_id = '$bruger_id'");
    $row = mysql_fetch_row($query);

    if($_SESSION['bruger_id'] == $row['bruger_id'])
    {
        echo '<br><center><span class="fed_tekst">Du kan ikke bedømme din egen bil.</span></center><br>';
    }
    else
    {

        $antal = $row[0];
        if($antal > 0)
        {
            $query2=mysql_query("SELECT bedoemmelse FROM galleri_bedoemmelser WHERE bil_id = '$id' AND bruger_id = '$bruger_id'");
            while($row2 = mysql_fetch_array($query2))
            {
                if($_GET['ret_bedoemmelse'] == '1')
                {
                    echo '<form method="POST" action="'.$_SERVER['REQUEST_URI'].'">
                    <center><select size="1" name="ret_bedoemmelse" class="form_input">
                    <option></option>
                    <option>1</option>
                    <option>2</option>
                    <option>3</option>
                    <option>4</option>
                    <option>5</option>
                    <option>6</option>
                    <option>7</option>
                    <option>8</option>
                    <option>9</option>
                    <option>10</option>
                    </select>
                    <input type="submit" value="Ret" class="form_knap">
                    </center></form>';
                }
                else
                {
                    echo '<br><center><span class="fed_tekst">Du har givet denne bil '.$row2['bedoemmelse'].' ud af 10 -</span> <span class="tekst"><a href="index.php?s=galleri_vis_bil&id='.$id.'&ret_bedoemmelse=1">Ret Bedømmelse</a></span></center><br>';
                    echo '';
                }
        else
        {
            echo '<form method="POST" action="'.$_SERVER['REQUEST_URI'].'">
            <center><select size="1" name="bedoemmelse" class="form_input">
            <option></option>
            <option>1</option>
            <option>2</option>
            <option>3</option>
            <option>4</option>
            <option>5</option>
            <option>6</option>
            <option>7</option>
            <option>8</option>
            <option>9</option>
            <option>10</option>
            </select>
            <input type="submit" value="Bedøm" class="form_knap">
            </center></form>';
        }
else
{
        echo '<br><center><span class="fed_tekst">Du skal være logget ind for at kunne bedømme.</span></center><br>';
}
Avatar billede mpj86 Nybegynder
21. maj 2004 - 14:22 #4
Der kommer ingen fejl, men denne virker ikke:

if($_SESSION['bruger_id'] == $row['bruger_id']) {
    echo '<br><center><span class="fed_tekst">Du kan ikke bedømme din egen bil.</span></center><br>';
}
Avatar billede mpj86 Nybegynder
21. maj 2004 - 14:24 #5
Det var mig der havde lavet en fejl...

Det virker takker, skriv lige som et svar..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. maj 2004 - 14:24 #6
Svar
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. maj 2004 - 14:25 #7
En god ide er at strukturere din kode, som i mit sidste eksempel, så bliver det lidt lettere at overskue (synes jeg).

if(betingelse)
{
  // hvis sand
}
else
{
  // hvis falsk
}