Avatar billede ambro Nybegynder
21. maj 2004 - 11:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Komando line

Hej

Der findes en cmd. linie man kan skrive, så man kan se hvilke computer som er "logget på" men også kan se port nr.

Ikke net user..... men noget i stil med!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 11:16 #1
netstat ?
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
21. maj 2004 - 11:26 #2
netstat /all
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 11:30 #3
Svar
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
21. maj 2004 - 11:31 #4
Hvis du mener at jeg skal svare, så er det allerede gjort.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 11:35 #5
Nej. Jeg er ikke spørgeren.
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
21. maj 2004 - 11:36 #6
Har du fundet ud af det?
Avatar billede ambro Nybegynder
21. maj 2004 - 11:40 #7
Takker for den hutige hjælp!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 11:42 #8
3bmmorten >> Hvilket styresystem bruger du ? En "netstat /all" dur ikke på min xp. Den viser kun de parametre som kan bruges til netstat.

C:\Documents and Settings\tobrandt>netstat /all

Viser protokolstatistikker og nuværende TCP/IP-netværksforbindelser.

NETSTAT [-a] [-e] [-n] [-o] [-s] [-p proto] [-r] [interval]

  -a            Viser alle forbindelser og lyttende porte.
  -e            Viser Ethernet-statistikker. Dette kan kombineres med
                parameteren -s.
  -n            Viser adresser og portnumre i numerisk format..
  -o            Viser den procesejerskab-id, der er tilknyttet til hver
                forbindelse.
  -p proto      Viser forbindelser for protokollen, der er angivet med proto.
                Proto kan være TCP, UDP, TCPv6 eller UDPv6.
                Hvis den bruges med parameteren -s for at vise pr.-protokol
                statistik, kan proto være IP, IPv6, ICMP, ICMPv6, TCP, TCPv6,
                UDP eller UDPv6.
  -r            Viser rutetabel.
  -s            Viser pr.-protokol statistik. Som standard
                vises statistikker for IP, IPv6, ICMP, ICMPv6, TCP, TCPv6,
                UDP, og UDPv6. Parameteren -p kan bruges til at angive et
                undersæt af standarden.
  interval      Viser valgte statistikker igen med pause på interval-sekunder
                mellem hver skærmbillede. Tryk CTRL+C for at stoppe
                genvisning af statistikker. Hvis parameteren udelades, vil
                netstat kun vise konfigurationsoplysningerne en gang.

Hvis man bare fyrer netstat af viser den de aktive forbindelser og portnumre.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 11:42 #9
Velbekomme :-)
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
21. maj 2004 - 11:54 #10
Ja, det gør den. Men det er jo det samme som netstat. Bare flere muligheder.
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
21. maj 2004 - 11:57 #11
Så hvis man vil have at den skal vise porte og adresser i numerisk format. Laver man et teksdokument og skriver netstat -n og gemmer som filnavn.bat og så åbner man den.
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
21. maj 2004 - 12:03 #12
f.eks.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 12:11 #13
Husk lige at skrive pause på sidste linie i batch filen, ellers forsvinder billedet vist før du når at få læst hvad den fandt *s*
Forudsat man åbner den fra stifinderen selvfølgelig. Fyrer man batchfilen af fra en kommandolinie forsvinder outputtet selvfølgelig ikke.
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
21. maj 2004 - 12:13 #14
Nej okay. Men netstat /all er bare mere avanceret end bare netstat.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 12:22 #15
Nu vil jeg ikke ud i en lang debat, men blot fastslå at parameteren
/all
overhovedet ikke eksisterer.

Se nedenstående og sammenlign med den jeg viste tidligere fra "/all":
------
C:\Documents and Settings\tobrandt>netstat /EnLigegyldigParameter

Viser protokolstatistikker og nuværende TCP/IP-netværksforbindelser.

NETSTAT [-a] [-e] [-n] [-o] [-s] [-p proto] [-r] [interval]

  -a            Viser alle forbindelser og lyttende porte.
  -e            Viser Ethernet-statistikker. Dette kan kombineres med
                parameteren -s.
  -n            Viser adresser og portnumre i numerisk format..
  -o            Viser den procesejerskab-id, der er tilknyttet til hver
                forbindelse.
  -p proto      Viser forbindelser for protokollen, der er angivet med proto.
                Proto kan være TCP, UDP, TCPv6 eller UDPv6.
                Hvis den bruges med parameteren -s for at vise pr.-protokol
                statistik, kan proto være IP, IPv6, ICMP, ICMPv6, TCP, TCPv6,
                UDP eller UDPv6.
  -r            Viser rutetabel.
  -s            Viser pr.-protokol statistik. Som standard
                vises statistikker for IP, IPv6, ICMP, ICMPv6, TCP, TCPv6,
                UDP, og UDPv6. Parameteren -p kan bruges til at angive et
                undersæt af standarden.
  interval      Viser valgte statistikker igen med pause på interval-sekunder
                mellem hver skærmbillede. Tryk CTRL+C for at stoppe
                genvisning af statistikker. Hvis parameteren udelades, vil
                netstat kun vise konfigurationsoplysningerne en gang.

------
Hvis netstat ikke fatter den efterfølgende parameter udskriver den simpelthen bare oversigten over parametrene.
Prøv selv med nogle andre "ikke valide" parametre.
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
21. maj 2004 - 12:26 #16
Ja det er rigtigt. Okay, du får ret.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 12:31 #17
Ok, så får du fred *G*
Ha' en go' dag :-)