Avatar billede big_ossi Nybegynder
19. maj 2004 - 17:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hjælp: php ind i wap side

Hvordan laver men en wap side som viser output fra denne phpkode

<?
$con = mysql_connect("localhost", "bruger", "kode");
mysql_select_db("andet");
$result3 = mysql_query("SELECT * FROM folk ORDER BY rand() LIMIT 1") or die(mysql_error());        // hent links der passer til kategorien
while ($row = mysql_fetch_array($result3)) {      // kQr Lqkke med hver enkelt link i hver enkel kategori
?>

så man via sin wap tlf kan se noget i stil med

--------------------------------------wap/ramdom.php-------------------------------------

Navn <?=$row[navn]?>

beskrivelse 1 <?=$row[b1]?>

beskrivelse 2 <?=$row[b2]?>

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede sukos Juniormester
01. juni 2004 - 10:06 #1
Serveren skal jo være sat op til at wml filer afvikles af PHP

og brug IKKE <? men <?php så er du sikker på at undgå "misforståelser".

<?php
header("Content-type: text/vnd.wap.wml");
echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"ISO-8859-1\"?>";
echo "<!DOCTYPE wml PUBLIC \"-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN\""
. " \"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml\">";
?>
<wml>
<card id="test" title="PHP test">
<p>

<?php
$con = mysql_connect("localhost", "bruger", "kode");
mysql_select_db("andet");
$result3 = mysql_query("SELECT * FROM folk ORDER BY rand() LIMIT 1") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($result3)) {

echo"Navn ". $row["navn"] ."<br />\n";
echo"Beskrivelse 1 ". $row["b1"] ."<br />\n";
echo"Beskrivelse 2 ". $row["b2"] ."<br />\n";
}

?>
</p>
</card>
</wml>
Avatar billede big_ossi Nybegynder
17. maj 2005 - 20:44 #2
Ja det er jo lidt sent *S* men havde helt glemt dette spørgsmål. men det virker takker. et svar og du får points
Avatar billede big_ossi Nybegynder
14. juli 2005 - 10:24 #3
lukker