Avatar billede jobba Nybegynder
19. maj 2004 - 16:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Marker rows i Listbox

hej eksperter!

Hvordan markerer jeg flere enkelte rows i en listbox?

Jeg har et DAO recordset, med et indhold af ID'er som skal bruges til at markere rows i listboxen med samme ID.
Dvs. at listboxen allerede indeholde data med ID'er, men kun dem som er i recordsettet skal markeres i listboxen.

Jeg kunne selv forstille mig at lave en løkke, som kører igennem alle rows i listboxen, for at finde ud af om hver enkelt eksisterer i recordsettet og derefter markere den.

hvordan gør jeg dette?
Avatar billede mugs Novice
19. maj 2004 - 16:14 #1
For at markere flere poster i listen skal egenskaben "FlereMarkeringer" i fanen "andre" sættes til Ja. Herefter kan du markere alle poster i listen med flg.:

Dim intList As Integer
For intList = 0 To Me.Liste1.ListCount - 1
Me.Liste1.Selected(intList) = True
Next intList
Avatar billede terry Ekspert
19. maj 2004 - 16:23 #2
jobba>The record source you are using to select which records you want to show in the listbox could also include a field which indicates if the record is to be selected or not. Then using code similar to what mugs has given loop through the list selecting those necessary.
The extra field need not be displayed in the listbox but it is still available using

.Columns(x)
Avatar billede jobba Nybegynder
19. maj 2004 - 17:39 #3
Tak for hjælpen. Jeg løste problemet med denne kode:

Do While Not rs.EOF
            For intList = 0 To lstLokaler.ListCount - 1
                If lstLokaler.ItemData(intList) = Trim(Str(Nz(rs.Fields("LokaleID"), -1))) Then
                    lstLokaler.Selected(intList) = True
                End If
            Next
            rs.MoveNext
        Loop
Avatar billede mugs Novice
19. maj 2004 - 17:40 #4
Tak for point.