Avatar billede jydepower Nybegynder
19. maj 2004 - 14:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra en Sql til php til flash i en scroll pane ting?

Hejsa jeg har noget mysql data via php jeg skal hente ud i flash. Jeg har leget lidt med hvad info jeg kunne finde her. Med LoadVars kan jeg godt poste noget i flash, dog er det som om den ikke får det hele med, fra den enkelte post. Anyways det største problem jeg har, er at den skal ind i et textfield med en scroll pane i flash.
Mit problem helt enkelt: hent sidste nye post i DB til flash, og få den ind i et textfield med scollpane.

ps. har både MX og MX2004 til rådighed dog er det alledere lavet flash, lavet i MX2004, så en løsning til den ville være kanonest!
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2004 - 15:24 #1
Skal textfeltet ligge på et scrollpane, eller vil du bare hente teksten ind i et tekstfelt med en scrollbar?
Avatar billede jydepower Nybegynder
19. maj 2004 - 15:31 #2
ja et tekstfelt med en scrollbar
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2004 - 15:59 #3
Så er det ret ligetil. Tag komponenten "TextArea" (window-component panels-components) og smid det ind på stagen. Giv det instans-navnet "teksttingest". På den frame hvor TextArea-komponenten ligger, smider du så noget i retning af:

detDitLoadVarsObjektHedder.onLoad = function() {
  teksttingest.text = this.navnetPåDenVariabelDuHenterIndFraPHP;
}
Avatar billede jydepower Nybegynder
19. maj 2004 - 19:14 #4
check den her http://www.shoeshibar.com/flash/info.html
der har jeg lavet 2 dynamic text fields som henter hver sin variabel via php en head line og en content for selve nyheden. Man kan godt rive teksten frem og tilbage ved hold click og drag, jeg kan også lave den scroll able, men der kommer bare inden scroll bar på. Hvad skal jeg nu gøre?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. maj 2004 - 19:51 #5
Du skal slå "multiline" til på dit tekstfelt.
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2004 - 19:52 #6
Hvis du udskifter dine tekstfelter med TextArea komponenten og kalder dem det samme, så har du en scrollbar. (MX 2004)

I MX eksisterer scrollbaren stadigvæk, så der kan du smide den ind direkte på dine tekstfelter. Den er også et komponent.
Avatar billede jydepower Nybegynder
19. maj 2004 - 20:14 #7
jeg har slået multiline til. men den TextArea ting kan jeg jo ikke vælge en variabel ligesom med de dynamiske felter
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2004 - 20:23 #8
du skal blot bruge tekst-attributen i stedet. I din loadVars kommer det til at se ud som jeg beskrev ovenfor:

detDitLoadVarsObjektHedder.onLoad = function() {
  navnetPåDitTextArea.text = this.navnetPåDenVariabelDuHenterIndFraPHP;
}
Avatar billede jydepower Nybegynder
19. maj 2004 - 20:30 #9
Det fatter jeg sku ikke en meter af sorry. Har jeg et object der loader mine vars, når jeg bare har smidt et dynamic text felt ind på stagen ? eller skal jeg lave symboler og name det?
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2004 - 20:39 #10
Du indleder med at nævne LoadVars. LoadVars-koden ligger i din timeline et eller andet sted. Det er dér du kan tjekke hvad der sker hvornår.

Umiddelbart gør et tekstfelt nemlig ingenting. Og det gør TextArea-komponenten heller ikke. Begge skal have at vide hvad der foregår. Og det får de at vide når man skriver .text efter deres instans-navn.
Avatar billede jydepower Nybegynder
19. maj 2004 - 20:46 #11
kan jeg ikke få dig til at lave en .fla og sende den? hvor jeg bare skal skrive navn på php fil og php variabel, så kan du også få dine points i dette århundrede
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2004 - 21:38 #12
Desværre nej. Denne her kategori er forbeholdt hjælp til selvhjælp. Vil du ha' nogen til at lave noget for dig, er der andre kategorier til det.

Det er imidlertid ret simpelt, det du vil lave, så tag det et skridt af gangen. Jeg hjælper gerne til.

Kan du finde din LoadVars kode? Post den evt. her....
Avatar billede jydepower Nybegynder
20. maj 2004 - 10:52 #13
Den her henter variabler ind,
loadVariablesNum ("flash.php", 0, "POST");
Det skal lige siges, hvis du ikke allerede har fundet ud af det. Jeg kan ikke AS eller javascript eller noget, hele siden er php, og frame by frame animeret flash. Det er bare denne news sektion som skal være en smule dynamisk, så jeg har ikke tænkt mig at sætte mig ind i en masse om det lige nu.
Avatar billede jydepower Nybegynder
29. maj 2004 - 12:28 #14
.