Avatar billede reb Nybegynder
19. maj 2004 - 14:20 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Mere variabel i XLST og Value-of.

Hej igen. Har lige en ting mere i samme kategori.

I sammenhæng med tidligere spg., skal jeg også have udskrevet en attribut til et element <Dag>, som ikke var vist på XML-arket tidligere, men som også hører til hvor <ProID> er = min variabel.

Jeg har prøvet med

<xsl:value-of select="//Dag/Programplan[ProID=$i]/@Ugedag"/>
Men der sker intet ved denne.

Her er et størrer udsnit af XML-ark:

<Dag Ugedag="Mandag">
            <Programplan>
                <Starttid>06:00</Starttid>
                <ProID>1</ProID>
                <Programtitel>Morgenradio</Programtitel>

            </Programplan>

            <Programplan>
                <Starttid>09:00</Starttid>
                <ProID>2</ProID>
                <Programtitel>Musik uden snak</Programtitel>

            </Programplan>

            <Programplan>
                <Starttid>10:00</Starttid>
                <ProID>3</ProID>
                <Programtitel>Formiddagskanalen</Programtitel>

            </Programplan>
        </Dag>
Avatar billede atoft Nybegynder
19. maj 2004 - 14:30 #1
Nej det er fordi du har programplan udenfor [ ] der skal se således ud

<xsl:value-of select="//Dag[Programplan/ProID=$i]/@Ugedag"/>
Avatar billede reb Nybegynder
19. maj 2004 - 14:59 #2
Nu begynder jeg efterhånden at føle mig lidt fortabt i det her, for nu går den galt igen. Hvis jeg så putter en for-each om kring din sætning, således at jeg får skrevet alle ugedage og starttider hvor ProID er=$i..

Jeg har skrevet koden således.:

<xsl:for-each select="//Programplan[ProID=$i]">
<tr>
<td><xsl:value-of select="//Dag[Programplan/ProID=$i]/@Ugedag"/></td>
<td><xsl:value-of select="//Programplan[ProID=$i]/Starttid"/></td>
</tr>
</xsl:for-each>

Tak for din hjælp og tålmodighed!!
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 19:37 #3
Check det her:

<xsl:for-each select="//Programplan[ProID=$i]">
<tr>
<td><xsl:value-of select="../@Ugedag"/></td>
<td><xsl:value-of select="Starttid"/></td>
</tr>
</xsl:for-each>

(Din for-each sørger for at du HAR fat i ProgramPlan elementer med det pågældende ProID - når du har sådan een ved du at ugedagen står i det Dag element der ligger udenom - '../@Ugedag' - og at starttidspunktet står i elementet Starttid.)

/CS
Avatar billede reb Nybegynder
19. maj 2004 - 21:08 #4
Tak for hjælpen. Det virker nu! og det er jo dejligt.

Jeg har tilladt mig, at dele pointene imellem jer. Klager modtages gerne !!:-)

Mvh

Rene´