Avatar billede killa_freak Nybegynder
19. maj 2004 - 14:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Internet på WLAN (WBR 611)

Hej kloge hoveder

Jeg fik den anden dag en trådløst netværkspakke fra TopCom.

Jeg kan godt for selve netværket til at virke i huset pc mellem pc. Og jeg kan også sagtens få adgang til routeren. (Skyr@cer WBR 611)

Men af en eller anden grund kan jeg ikke komme på Internettet ? Hvorfor ikke ?
Avatar billede kenp Novice
19. maj 2004 - 16:59 #1
hvem har du som udbyder osv. har du fast eller dynamisk ip?
Avatar billede killa_freak Nybegynder
19. maj 2004 - 19:32 #2
DK-TV (http://www.dk-tv.dk)
Det med IP'en er jeg ikke sikker på.
Avatar billede kenp Novice
19. maj 2004 - 20:44 #3
så har du en dynamisk ip-adresse!

inden du tilslutter dit udstyr gør lige dette!

start ->kør ->cmd ->ipconfig /release

Luk så din computer ned, sluk for modem computer osv.

sæt det hele sammen, tænd det så i denne rækkefølge modem, router, computer

så burde det virke!

Duy har inden i router opsætningen og sætte den til at hente ip-adresse automatisk ik?
Avatar billede killa_freak Nybegynder
20. maj 2004 - 08:09 #4
Det har jeg ja.
Avatar billede killa_freak Nybegynder
20. maj 2004 - 09:19 #5
Jeg er ked af at skulle sige dette. Men dit forslag virkede ikke.
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2004 - 10:05 #6
hummm prøv inden i din router konfiguration at se om den har fået en ip-adresse!
Avatar billede killa_freak Nybegynder
20. maj 2004 - 11:20 #7
Det er bare den typiske 192.168.1.1 ip.
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2004 - 11:25 #8
humm og den har også resten af oplsyningerne så som subnet gateway m.m.
Avatar billede killa_freak Nybegynder
20. maj 2004 - 11:31 #9
Ja.

Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke kan kommer online.

Det morsomme ved det hele er, at der på kassen står Hot Plug'N'Play.
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2004 - 11:33 #10
det som ejg kom til at tænke på var hvis du køre samme net på begge sider af din router kan problemet være der! får din computer også en adresse inden for samme område altså 192.168.1.xxx hvis ja så prøv at se om du ikek kan ændre LAN side på din rotuer til f.eks. 192.168.0.xxx i stedet for.
Avatar billede killa_freak Nybegynder
20. maj 2004 - 17:25 #11
Didn't work either.
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2004 - 17:33 #12
så har jeg ikke flere bud!

men der er også flere som har haft problemer med topcom produkter.
Avatar billede killa_freak Nybegynder
11. august 2004 - 14:44 #13
Jeg har sendt pakken tilbage, og købt en pakke fra D-Link som virker. Hvis du sender et svar, kan du få pointene.
Avatar billede kenp Novice
11. august 2004 - 16:45 #14
.