Avatar billede allanj Nybegynder
19. maj 2004 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

datagrid, bruge id fra select af.

Hej,

Jeg har en select ala "select id, navn from tabel", hvor jeg har lagt resultatet over i et dataset.
Nu vil jeg så gerne have vist kolonnen "Navn" fra datasettet i et datagrid, hvor "id" på en eller anden måde bliver bundet til (og kan hentes ud senere).

Kan i hjælpe?

Det skal kodes i C++ .Net

Mvh. Allan
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
19. maj 2004 - 11:02 #1
Med C# opretter man eksempelvis blot en repeater og benytter den som datasource op datasettet..

mitDataset.DataSource = minRepeater;
mitDataSet.Databind();

kunne ikke tro det var meget anderledes med C++..
Avatar billede allanj Nybegynder
19. maj 2004 - 11:16 #2
Jeg ved ikke hvad en Repeater er..
Jeg kan fint få udfyldt datagrid'et med alle kolonner således:

datagrid->DataSource = myDataSet->Tables->Item[0]->DefaultView;

.. men så bliver "id" jo desværre også vist.
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
19. maj 2004 - 11:22 #3
Ja du bruger fornuftigt nok et DataSet istedet for en repeater... må jeg se koden til dit datagrid  aspx filen...
Avatar billede allanj Nybegynder
19. maj 2004 - 11:57 #4
Der er ikke nogen kode til mit datagrid, det er jo bare en control man "hiver" ind på formen. Jeg koder ikke i ASP.NET (aspx?).
Avatar billede allanj Nybegynder
02. juni 2004 - 13:40 #5
Jeg fandt selv en løsning... men arrays...