Avatar billede doctorking Nybegynder
19. maj 2004 - 10:45 Der er 12 kommentarer

Billeder er blevet kantede

Jeg har lavet en flash, hvori der er nogle billeder. Dem har jeg roteret et par grader, og det var fint... men lige pludselig, efter jeg har indsat en preloader, er mine billeder blevet helt kantede... som om af den ikke kan lave  skrå streger (f.eks ser billedkanten ud sådan: _- istedet for / (Lidt kryptisk forklaret, men det bedste jeg kan (c:)) Har jeg trykket på et eller andet?
Avatar billede mobius6 Juniormester
24. maj 2004 - 11:47 #1
check om ikke din preloader sætter en "Toggle quality LOW" et eller andet sted
og check om din export-settings siger .jpg quality = 100%
og husk IKKE at scallere dine billeder i flash.
Avatar billede doctorking Nybegynder
24. maj 2004 - 14:56 #2
Alt det er som det skal være. Preloaderen er heller ikke problemet. Jeg har fundet frem til at efter jeg har flyttet menu'en, hvori billederne ligger, fra frame 1 til frame 5, at det er der fejlen fremkommer... Det virker umiddelbart som en bug i Flash MX....
Avatar billede mobius6 Juniormester
24. maj 2004 - 16:02 #3
tvivlsom at det skulle være en "bug",
(99% af alle bugs bliver detected de første 14 dage,
og MX er efterhånden en gammel svend)

mon ikke snarere at du er kommet til at "scale"
MC'et som holder pict'sne.

du kunne jo smide din fla her , så kavi kigge på 'd
Avatar billede doctorking Nybegynder
24. maj 2004 - 16:50 #4
Jeg har lavet en zip fil og den ligger her: www.deft.dk/exp/exp.zip
Håber nogle kan se fejlen....
Avatar billede mobius6 Juniormester
24. maj 2004 - 17:00 #5
ok see what you meen, der er ikke noget at gøre ved det
det er et klassisk "pixel-skred"

option1
lav billedet i fx ps og tilt det som det skal være

option2 (bedre)
det eneste som er reel bitmapgrafik er sand-baggrunden
kanter, text og skygger mm, kan du lige så godt lave som vektor i flash
så kan du dreje så meget du vil.
altså lave 1 ny BG (som kun er sand farven) lav resten i flash, så får du ikke flere problemer.
Avatar billede doctorking Nybegynder
24. maj 2004 - 18:51 #6
Hvorfor kommer det så ikke når det hele rykkes til frame 1 og frame 2-5 slettes?
Avatar billede mobius6 Juniormester
24. maj 2004 - 19:39 #7
humm det ER strange
MEN endnu mere mærkeligt er det at hvis man henter swf'en ind i en fil.(med kun 1 frame)

fx
on (press) {
    loadMovieNum("exp2.swf", 1);
}

og exp2.swf er originalen med tom 1'ste frame og MC'et i frame 5 (som ikke virker alene)

så virker den...uden "takker"

men hvis man tilføjer frames i swf'en (med whatever "load" script)
så virker den ikke igen...

gir op på det...
finder noget læse stuff, der må være en vej udenom :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
24. maj 2004 - 19:51 #8
ok got it!

under PUBLISH SETTINGS
sætter du quality til BEST (står på high pr default)
så virker det :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
24. maj 2004 - 19:53 #9
det er åbenbart et "gammelt" problem i/med FPlayeren
(har set poster helt tilbage til 99)
Avatar billede doctorking Nybegynder
25. maj 2004 - 10:42 #10
Hey Mobius6
Det var super. Mange mange tak for hjælpen.
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. maj 2004 - 11:20 #11
kool, det var godt :)  (et noget irreterende problem dog, hummm)

anyway, husk at lukke spørgsmålet, hvis problemet er løst :)
(har lagt et svar)
Avatar billede mobius6 Juniormester
19. juli 2005 - 13:28 #12
lukketid??????